معاون وزیر علوم: مشکلی در پرداخت حقوق‌ها نخواهیم داشت

۰۶م آذر ،

66-49.jpg

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص وضعیت بودجه ۹۲ وزارت علوم و دانشگاه‌های زیرمجموعه گفت: با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی و تحریم‌های موجود، بنابراین دربودجه ۹۲ افزایشی نخواهیم داشت.

دکتر علی اکبر متکان درگفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در خصوص سیاست‌های مطرح در بودجه سال ۹۲، گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین نگاه ویژه معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری بناست تا بودجه پژوهش تقویت شود. اما در سایر بحث‌ها همچون بودجه‌های عمرانی مسلما نسبت به سال قبل کاهش و همچنین در بودجه‌های هزینه‌ای نیز احتمالا ۱۰ درصد کاهش خواهیم داشت.

احتمال عدم تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه دانشگاه‌ها در سال جاری

متکان دربارهٔ وضعیت بودجه امسال دانشگاه‌ها نیز با بیان اینکه در سال جاری کسری نخواهیم داشت بلکه با عدم تخصیص مواجه هستیم، تصریح کرد: با توجه به شرایط تحریم‌ها، احتمالا دانشگاه‌ها از تخصیص ۱۰۰ درصدی برخوردار نخواهند شد اما معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری قول داده است که مشکلی برای دانشگاه‌ها ایجاد نشود.

مشکل حاد دانشگاه‌ها در خصوص تغذیه و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان قراردادی‌

وی در خصوص میزان اعتبارات تخصیص یافته در سال جاری، گفت: بر اساس بخشنامه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور، مقرر گردیده تا پایان سال ۹۱ بند “و” (حقوق و مزایا) پرداخت گردد. لیکن سایر هزینه‌ها به میزان ۶۰ درصد به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی اختصاص دهند که این موضوع مشکلات بسیاری در خصوص تغذیه دانشجویان، پایگاه‌های اطلاعاتی، پرداخت حقوق و مزایای قراردادی‌ها، آب، برق و گاز به وجود خواهد آورد. بنابراین انتظار است دولت همانند قبل که سبب تحول بنیادین در توسعه پایدار دانشگاه‌ها گشته، حمایت خود را با تجدید نظر در این مورد ادامه دهد.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه‌ها اولویت وزارت علوم

وی درخصوص بودجه‌های عمرانی دانشگاهها و وضعیت‌های ساخت و سازها نیز گفت: درسال جاری برای ساخت و سازهای تازه دانشگاه‌ها بودجه‌ای از دولت و وزارت علوم نداریم و توجه بیشتر بر روی اتمام پروژه‌های نیمه تمام دانشگاهی است.

مشکل پرداخت حقوق نداریم

متکان در خاتمه با بیان اینکه امسال با مشکل پرداخت حقوق مواجه نخواهیم بود، اظهارامیدواری کرد که دانشگاه‌ها با تدبیر و مدیریت بهینه هزینه‌ها، بتوانند مسائل دانشگاه را با حمایت همیشگی دولت و افزایش درآمدهای اختصاصی به پیش ببرند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.