معاون وزیر iبهداشت:‌حفظ امنیت و سلامتی دانشجویان از اولویت‌های وزارت iبهداشت است

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

36-77.jpg

معاون آموزشی وزارت iبهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رسیدگی iبه امور دانشجویان و تسهیل روند آموزشی آنان از وظایف مسئولین دانشگاه‌هاست.

به گزارش تفسیری سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر محمد علی محققی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: با توجه iبه وظیفه خطیر پزشکان در حفظ جان بیماران و ارتقاء سطح سلامت جامعه دانشجویان رشته‌های پزشکی باید با بکارگیری همهی امکانات موجود و حضور فعال در فضاهای بالینی مهارت کافی را در این زمینه فرا گیرند.

وی از دانشجویان خواست با پرهیز از یک بعدی‌نگری و وابستگی iبه منابع و امکانات در راه کسب مهارت و ارائه ایده‌های نو و سازنده از هیچ کوششی دریغ نکنند.

معاون آموزشی وزارت iبهداشت،آموزش را معطوف iبه وقت و مکان خاص ندانسته و اضافه کرد: دانشجویان در صورت بزرگ نمایی مشکلات و پرداخت iبه مسائل جزئی و کم اهمیت از مسئله و هدف اصلی در تحصیل باز خواهند ماند.

وی حفظ امنیت و سلامتی دانشجویان و پرسنل iبهداشتی و درمانی را از اولویت‌های آموزشی وزارت iبهداشت عنوان کرد و افزود: رعایت صرفه‌جویی iبه منزله بروز مشکلات ایمنی برای دانشجویان نیست بلکه استفاده iبهینه از همهی امکانات و فرصت‌های بالقوه موجود است.

بر اساس این گزارش تفسیری در ادامه دانشجویان در این نشست با طرح مشکلاتی همچون کمبود فضای آموزشی در کلاس های درس و محیط‌های بیمارستانی، کمبود امکانات رفاهی و ازدحام جمعیت در خوابگاه‌ها، کمبود اعضای هیات علمی، کمبود تجهیزات آموزشی و iبهداشتی در مراکز آموزش بالینی خواستار iبهبود وضعیت موجود شدند.

گفتنی است، در این نشست از رتبه‌های برتر در رشته‌های علوم پایه و پیش کارورزی با اهدای لوح یادبود و هدایا از سوی معاون وزیر iبهداشت تقدیر iبه عمل آمد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.