معاینه در منزل جزء وظایف پزشک خانواده نیست

‘محمد شریعتی’ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا تاکید کرد معاینه در منزل در شرایط فعلی در شرح وظایف پزشک خانواده گنجانده نشده است.

وی خاطرنشان کرد وظایف پزشکان خانواده حتی در نسخه اصلاح شده این برنامه موسوم به نسخه ۰۲، طبق قواعد قبلی – خدماتی که اکنون پزشکان ارایه می کنند – است.

رییس مرکز مدیریت توسعه شبکه بهداشت وزارت بهداشت در عین حال گفت: هیچ خدمت درمانی و بهداشتی از برنامه پزشک خانواده حذف نشده بلکه خدمت جدیدی مانند جمع آوری سوابق بیماری آنان در پرونده الکترونیک سلامت به آن افزوده شده است.

شریعتی افزود: همچنین پیگیری وضعیت حفظ سلامت افراد از جمله مواردی است که در برنامه پزشک خانواده مورد توجه قرار گرفته است.

برنامه پزشک خانواده امسال برای نخستین بار بطور رسمی در برخی مناطق شهری استان های تهران و فارس آغاز شده است و به تدریج در همه استان های کشور اجرا خواهد شد.

در برنامه پزشک خانواده، هر پزشک تعدادی خانواده را زیر پوشش خود قرار می‌دهد و با تشکیل بانک اطلاعاتی حاوی وضعیت جسمانی و روحی مراجعه کنندگان، مشکلات آنها را پیگیری و با توجه به یافته های موجود، در صورت لزوم آنها را به پزشک متخصص ارجاع می دهد.

دراین برنامه مراکزی تعبیه خواهد شد که در ساعتی غیر از ساعات کار پزشک خانواده و روزهای تعطیل،به مردم خدمت ارایه خواهند کرد.

اجتمام**۹۱۸۵ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۷۰۴۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.