«معتمدی» ارکستر ملی را از کما در آورد

۳۱فروردین۱۳،

ارکستر ملی (ایران) به رهبری «همایون رحیمیان» و آواز «محمد معتمدی» در حالی شب قبل به اجرای برنامه پرداخت که معاون هنری ارشاد سال ۹۲ را برای موسیقی کشور پرخیر و برکت توصیف کرد.

ارکستر ملی (ایران) به رهبری «همایون رحیمیان» و آواز «محمد معتمدی» شب قبل  همزمان با بزرگداشت روز سعدی در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

ارکستر ملی (ایران) که دومین تجربه سال تازه را به رهبری «همایون رحیمیان» تجربه می‌کرد، قطعه بیا اثر حبیب‌الله بدیعی، شعر مانده نمانده اثر بیژن ترقی و آهنگسازی پرویز یاحقی، قطعه‌ای از اشعار سعدی «ماه فرو ماند از جمال محمد(ص) » ساخته محمد عبدالحسینی، قطعه صیادم ساخته جواد لشکری، قطعه مسکن شیران و دلیران با شعری از عبدالعظیم قریب و قطعه امید جان من ساخته پرویز یاحقی را به همراه دو قطعه بی‌کلام را به اجرا در آورد.

جمعیت بسیاری برای شرکت در مراسم روز بزرگداشت سعدی به تالار وحدت آمده بودند تا شاهد نقالی بزرگان این هنر، روایت زندگی سعدی، حرکات موزون و اجرای ارکستر ملی باشند.

نبود بروشور برنامه، چیدمان متفاوت نوازندگان ارکستر، حضور «فریدون شهبازیان» و دعوت از اشخاص بسیار برای شرکت در این برنامه و ایجاد بی‌نظمی مخاطبان از مهمترین حواشی مراسم بزرگداشت روز سعدی در تالار وحدت بود.

در بخشی از این مراسم کلیپی پخش شد و حمید شاه‌آبادی در آن سخنی قابل تامل گفت: «سال ۹۲ برای موسیقی کشور پر خیر و برکت خواهد بود».

در پایان این مراسم حمید شاه آبادی معاون هنری ارشاد از تابلوی خوشنویسی که همزمان با این مراسم خلق شده بود را به  رهبر ارکستر ملی تقدیم کرد.

منبع: فارس


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.