معدوم سازی یک تن گوشت بوقلمون فاسد در پیرانشهر

رییس اداره دامپزشکی پیرانشهر گفت: بیش از یک تن گوشت بوقلمون فاسد و غیرقابل مصرف کشف و قبل از توزیع در چند روز آغاز طرح نظارت نوروزی در این شهرستان کشف و ضبط شد.

معدوم سازی یک تن گوشت بوقلمون فاسد در پیرانشهر

به گزارش ممتاز نیوز، عباس شیخ رشیدی افزود: در جریان بازدیدهای روزانه شبکه دامپزشکی ویژه طرح تشدید بازدیدهای بهداشتی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، یک هزار و ۷۰ کیلوگرم آلایش و قطعه گوشت بوقلمون با همکاری ایستگاه ایست بازرسی شهید شیرازی سه راهی پیرانشهر – لاجان کشف شد.

وی ادامه داد: این محموله به دلیل حمل غیر بهداشتی و عدم رعایت ضوابط قرنطینه‌ای، شرایط محموله و به تبع آن آسیب‌های بافتی، توقیف و از چرخه توزیع حذف شد.

رییس اداره دامپزشکی پیرانشهر اظهار کرد: این محموله پس از تشکیل پرونده بهداشتی و اخذ دستور قضایی امحا و در محیط مناسب نسبت به معدوم سازی آن اقدام خواهد شد.

رشیدی یادآور شد: طرح کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی این شهرستان بر بازار تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در آستانه ماه رمضان و تعطیلات نوروزی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف حفظ امنیت غذایی، تامین سلامت مصرف‌کنندگان نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی سالم در این شهرستان در حال اجرا است، گفت: در این مدت گروه‌های دامپزشکی بر کشتارگاه‌ها، واحدهای پخش و توزیع فرآورده‌های دامی و مراکز تولید و حمل و نقل فرآورده‌های خام دامی نظارت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.