معرفی جوان‌ترین میلیاردهای جهان/خالقان فیس‌بوک صدرنشین شدند

۱۷فروردین۱۳،

 

نشریه اقتصادی فوربس در تازه‌ترین گزارش خود جوان‌ترین میلیاردهای جهان را معرفی کرد که براین اساس داستین موسکویتز از بنیان‌گذاران شبکه اجتماعی فیس‌بوک با ۲۸ سال سن در صدر قرار گرفت.
 
به گزارش ایسنا، دارایی موسکویتز معادل ۲٫۸ میلیارد دلار اعلام شده است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فعلی شبکه اجتماعی فیس‌بوک که تنها هشت روز مسن‌تر از موسکویتز است با دارایی ۱۲٫۳ میلیارد دلاری رده دوم این فهرست را به خود اختصاص داد.
 
آلبرت وون تورن اوند تاکسیس آلمانی نیز که در حوزه‌های مختلف اقتصادی فعالیت می‌کند با سن ۲۹ سال و دارایی ۱٫۵ میلیارد دلار سوم شد. او اولین بار زمانی که تنها هشت سال سن داشت در رده‌بندی میلیاردرهای فوربس قرار گرفت. او قصد دارد یکی از بزرگترین مراکز تولید انرژی خورشیدی جهان را در باواریا واقع در جنوب آلمان احداث کند.
 
همچنین اسکات دانکن آمریکایی مالک بیش از ۵۰ هزار مایل لوله‌های انتقال نفت، گاز و پتروشیمی با ۳۰ سال سن و دارایی ۵٫۱ میلیارد دلاری، خانم یانگ هیویان فعال عرصه املاک و مستغلات در چین با ۳۱ سال سن و دارایی ۵٫۷ میلیارد دلاری و ادواردو ساورین برزیلی، یکی دیگر از بنیان‌گذاران فیسبوک با ۳۱ سال سن و دارایی ۲٫۲ میلیارد دلاری رده‌های چهارم تا ششم جوان‌ترین میلیاردهای جهان را به خود اختصاص دادند.
 
فحد حریری و برادرش ایمن حریری، فرزندان رفیق حریری، اول‌وزیر پیشین و مقتول لبنان نیز به ترتیب با ۳۲ و ۳۴ سال سن و ثروت ۱٫۳۵ میلیارد دلاری برای هر یک در رده‌های هفتم و دهم این فهرست جای گرفتند.
 
در مجموع از بین ۱۴۲۶ میلیاردر جهان تنها ۲۹ نفر آن‌ها زیر ۴۰ سال سن دارند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.