معرفی هیات انتخاب و داوری بخش مجسمه‌سازی پنجمین جشنواره تجسمی فجر

۷ م دیماه ،

سینما پرس- گروه هفت هنر/هیات انتخاب و داوری بخش مجسمه‌سازی پنجمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر، با نزدیک شدن به روزهای پایانی مهلت ارسال آثار این دوره از جشنواره معرفی شدند.

به گزارش سینما پرس به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر؛ ایرج محمدی، شیرین حاجی‌کریملو و رضا قره‌باغی هنرمندانی می باشند که انتخاب آثار بخش مجسمه این دوره از جشنواره تجسمی فجر را برعهده دارند.

پریسا خضابی؛ دبیر بخش مجسمه پنجمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر با اعلام این خبر گفت: برای انتخاب و داوری آثار در دو مرحله کار را انجام می‌دهیم که مرحله اول خود در دو مرحله صورت می‌گیرد. به این ترتیب که ابتدا بر اساس تصویری که شرکت‌کنندگان ارسال کرده‌اند، آثار را انتخاب می‌کنیم و در مرحله بعد مجسمه‌سازان باید کار را تحویل دهند و با ملاحظه اثر به صورت نهایی آثار را برای حضور در جشنواره انتخاب کنیم. چرا که در تصویر دو بعدی، نمی‌توان به طور قطعی دربارهٔ یک کار سه بعدی و کیفیت آن نظر داد. در مرحه بعد هم میان آثار راه یافته به جشنواره در نشستی داوری صورت می‌گیرد.

این مجسمه‌ساز با بیان اینکه که در زمینه معرفی شورای انتخاب و داوران، تلاش شده تا اشخاص متفاوتی نسبت به سال‌های قبل حضور داشته باشند؛ گفت: امسال اشخاص متفاوتی را انتخاب کردیم، چرا که وقتی داوری‌ها شکل ثابت پیدا می‌کنند، انتخاب آثار و برندگان تکراری می‌شوند. بنابراین در انتخاب داوران این موضوع را در نظر گرفتیم.

لازم به یادآوری است، رشته مجسمه‌سازی پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با موضوع «وحدت» برگزار می‌شود که هر هنرمند می‌تواند حداکثر سه اثر به این جشنواره ارائه کند. شرکت کنندگان این بخش نیز باید طبق قوانین اعلام شده در فرم ثبت نام پایگاه اینترنتی، تصاویر آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

هنرمندان برای شرکت در پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر می‌توانند آثار خود را تا ۱۵دی ماه سال جاری از طریق پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.ivafestival.ir ارسال کنند.

پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، سفال و سرامیک، تصویرسازی، مجسمه‌سازی، پوستر، عکاسی و کاریکاتور و بخش مقالات علمی از ۱۴ بهمن تا ۱۲ اسفندماه سال جاری؛ به دبیرکلی سیدعباس میرهاشمی از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر در تهران و استان‌ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ص/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۵۰۷


شبکه خبری سینمای ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.