معضل “بیکاری” همچنان یکی از مشکلات رو به رشد در “اروپا”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بر اساس مرکز آمار اتحادیه اروپا موسوم به “یورواستات”، در ماه نوامبر ۱۹ هزار جوان دیگر به جمع بیکاران در این اتحادیه پیوستند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی‌وی، آمارها نشان می‌دهد هم اکنون ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در اتحادیه اروپا بیکار می باشند که ۱۹ میلیون نفر از این تعداد در منطقه یورو زندگی می‌کنند.

یک جوان دیگر گفت متاسفانه شرکتها بیشتر اشخاص با سن بالاتر را که تجربه بیشتری دارند استخدام می کنند و از استخدام جوانان اجتناب می کنند. به همین سبب می بینیم بیکاری در میان جوانان هر روز بیشتر می گردد. آنها باید فرصت بیشتری به جوانان بدهند.

از نوامبر ۲۰۱۲ تا نوامبر ۲۰۲۲، ۴۵۲ هزار نفر به شمار بیکاران در این اتحادیه اضافه شده است و از هر سه فرد بزرگسال در یونان و اسپانیا یک نفر بیکار است.

پنج میلیون و ۶۰۰ هزار نفر زیر ۲۵ سال در اتحادیه اروپا بیکار می باشند. بعضی می‌گویند نهادهای اتحادیه اروپا مسئول افزایش بیکاری می باشند زیرا نتوانسته‌اند مهاجرت را به درستی مدیریت کنند.

“جورولف آنمانس” از نمایندگان پارلمان بلژیک گفت: در سال‌های اخیر میزان مهاجرت به اتحادیه اروپا افزایش یافته است و جوانان بسیاری از سراسر جهان به اتحادیه اروپا آمده‌اند، بدون اینکه بتوانیم آنها را جذب بازار کار کنیم.

برخی اقتصاددانان پیش بینی می‌کنند چهار سال طول می‌کشد تا بهبود قابل ملاحظه‌ای در مشکل فلج‌کننده بیکاری در اتحادیه اروپا حاصل شود و شرط این اتفاق این است که بحران اقتصادی تازه برای کشورهای عضو اتفاق نیفتد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.