معمتد فینالیست مسابقات تکواندو شد/ ایران در انتظار پنجمین طلا

به گزارش ایرنا، ‘محمد باقری معتمد’ و ‘دیگو سیلوا’ از برزیل در مرحله نیمه نهایی وزن منهای ۶۸ کیلوگرم مسابقه های تکواندوی بازی های المیک لندن به مصاف هم رفتند.

در راند اول، معمتد سعی کرد با استفاده از حملات متعدد به امتیاز دست یابد اما تکواندوکار برزیل با اتخاذ روش دفاعی اجازه نداد تا امتیازی رد و بدل شود.

در راند دوم، باقری معتمد بر شدت حملات خود افزود و از خستگی نماینده برزیل به خوبی بهره برد و به ۲ امتیاز پیاپی دست یافت تا با خیالی آسوده به راند سوم و پایانی برود.

در راند سوم نیز تکواندوکار شایسته ایران عملکرد خوبی داشت و تا ثانیه های پایانی ۵ بر ۲ از حریف خود پیش بود اما نماینده برزیل با ضربه ۳ امتیازی کار را به تساوی کشاند تا راند طلایی نفر برتر را مشخص کند.

در راند طلایی، تلاش دو تکواندوکار امتیازی در برنداشت تا داوران ورزشکار پیروز را مشخص کنند. در نهایت داوران رای به برتری محمد باقری معمتد دادند تا تکواندوکار ایران راهی دیدار نهایی شود.

نماینده وزن منهای ۶۸ کیلوگرم تکواندوی ایران با برتری برابر نمایندگان آفریقای مرکزی، افغانستان و برزیل به دیدار نهایی راه یافت تا در برای کسب مدال طلا با ‘سروت تزگول’ از ترکیه مبارزه کند.

معتمد و تزگول پیش از این ۳ بار در دیدارنهایی تورنمنت های معتبر به مصاف هم رفته اند که درآن ۲ پیروزی برای تزگول و یک پیروزی برای محمد باقری معتمد به دست آمده است.معمتد مدال طلای مسابقات جهانی سال ۲۰۰۹ دانمارک و تزگول مدال طلای پیکارهای جهانی ۲۰۱۱ کره جنوبی را در کارنامه دارند.

دیدار نهایی ساعت ۱:۴۵ بامداد جمعه به وقت تهران برگزار می شود.

ورزشی**۳۷۸۳**۱۴۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۹۲۶۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.