مقام افغانی خواستار همکاری جامعه جهانی برای مبارزه با مواد مخدر شد

به گزارش ایرنا، ‘ضرار احمد مقبل عثمانی’ و ‘یوری فیدوتوف’ رییس بخش مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل در گفت گوی مشترک خبری در کابل گفتند: مبارزه با مواد مخدر یکی از وظایف دشوار دولت افغانستان است .

عثمانی گفت: تاکنون برای محو کشت تریاک، تولید وقاچاق مواد مخدر اقداماتی صورت گرفته اما به هیچ وجه کافی نبوده و کار چشمگیر و اساسی برای این امر و نیز مداوای معتادان انجام نشده است.

به گفته عثمانی در سه ماه گذشته، ده هزار هکتار زمین زیر کشت تریاک از بین برده شده و در جریان آن ۵۰ مامور پلیس مبارزه با مواد مخدر کشته و ٨٠ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

عثمانی و فیدوتوف توافق نامه همکاری سه ساله ای را برای مبارزه علیه کشت، قاچاق و تولید مواد مخدر امضا کردند.

وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان تاکید کرد که مواد مخدر پدیده افغانی نیست بلکه یک پدیده جهانی می باشد و باید با آن مبارزه جمعی شود.

وی افزود: از در آمد ۶۷ میلیارد دلاری سالانه قاچاق مواد مخدر ،فقط ۲٫۱ میلیارد آن به کشاورزان و قاچاقچیان افغانستان می رسد و مابقی آن به قاچاقچیان جهانی تعلق دارد.

رییس اجرایی دفتر سازمان ملل در امر مبارزه علیه مواد مخدر (UNODC) در این نشست خبری بار دیگر بر تعهد و کمک های همه جانبه این سازمان با دولت افغانستان تاکید کرد و گفت: ۱۵ درصد فعالیت های جهانی (UNODC) در افغانستان صورت می گیرد.

حدود یک میلیون نفر در افغانستان به مواد مخدر معتاد هستند که دولت این کشور تنها امکان مداوای سه درصد آنان را دارا است.

آساق**ع.ن**۵۹۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۷۵۱۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.