مقام دوم خراسان رضوی در کاهش تلفات جاده‌ای

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی گفت: انجام طرحهای ارتقای ایمنی تردد در راه‌های روستایی و برون شهری باعث شد تا شاهد کاهش تلفات جانی تا ۲۵ درصد باشیم و از این نظر استان توانست به مقام دوم کشور برسد.

شهرکی ثانوی که در حاشیه اجرای مانور طرح ارتقای ایمنی تردد عابران پیاده، موتورسواران وانت‌بارها و ادوات کشاورزی در راه‌های استان در کیلومتر ۲۵ جاده مشهد به قوچان سخن می‌گفت با اشاره به کاهش آمار تلفات انسانی در سال جاری در این بخشها گفت: براساس آمار دریافتی از سازمان پزشکی قانونی کشور در پنج ماهه نخست امسال در خراسان رضوی ۱۰ درصد از کل تلفات را عابران پیاده، ۲۷ درصد را موتورسواران، ۵ درصد را رانندگان وانت‌بارها، ۲ درصد را ماشین آلات کشاورزی و ۴۵ درصد را همه سرنشینان وسایل نقلیه تشکیل داده‌اند.
وی درباره تعداد متوفیات عابر پیاده در ۵ ماه اول امسال در مقایسه با سال گذشته نیز گفت: تعداد متوفیان عابر پیاده از ۴۷ مورد فوتی در مدت یاد شده در سال ۹۰ به ۲۵ فوتی در پنج ماهه امسال رسیده که بر این اساس با کاهش ۴۷ درصدی مواجه شده‌ایم.
شهرکی ثانوی همچنین افزود: تعداد متوفیان موتورسوار نیز با ۴۵ درصد کاهش نسبت به پنج ماهه ابتدایی سال ۹۰ از ۱۲۸ فوتی به ۷۰ فوتی کاهش یافته است.
وی همچنین درباره تعداد متوفیان حوادث رانندگی در راه‌های برون شهری استان در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته گفت: در این بخش نیز با کاهشی معادل ۳۰ درصد رو به رو بوده‌ایم. وی در ادامه به بحث استفاده از کلاه ایمنی و تأثیر آن بر سلامت سرنشین در موقع تصادفات گفت: استفاده از کلاه ایمنی باعث شده که تعداد متوفیان در این بخش بشدت کاهش یابد و این موضوعی است که باید موتورسواران نیز به آن توجه کنند.
وی در مورد هزینه انجام شده برای این طرح نیز گفت بیش از ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده است و امیدواریم با انجام طرحهایی از این دست شاهد کم‌تر شدن هر چه بیشتر تلفات باشیم.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.