مقام روس: ایران نقش سازنده ای در تعاملات جهانی دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘یـاکـونیـن‎’ که ریاست بنیاد گفت و گوی تمدنها در روسیه را برعهده دارد، روز جمعه در دیدار با آیت الله ‘محمد علی تسخیری’ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ایران همواره پرچمدار ایده گفتگوی ادیان و تمدنها بوده است.

یاکونین به روابط فرهنگی و سیاسی خوب جمهوری اسلامی ایران با روسیه اشاره و بر لزوم تلاش متقابل برای توسعه

آن تاکید کرد.

وی همچنین مواضع مشترک ایران و روسیه را در قبال مساله سوریه ستود و آن را سازنده و عادلانه خواند که بر اساس قوانین و معیارهای بین المللی استوار شده است.

یاکونین خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره پرچمدار ایده گفت و گوی ادیان و تمدنها بوده است و نقش سازنده ای در تعاملات جهانی دارد.

آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در این دیدار ضمن اشاره به ضرورت همبستگی بیشتر در برابر دشمنان مشترک، به نقش روسیه در تامین صلح خاورمیانه اشاره کرد و روابط فرهنگی و سیاسی دو کشور را رو به توسعه دانست.

وی همچنین برگزاری گفت و گوهای اسلام و مسیحیت ارتدوکس روس در مسکو را گام مهمی برای نزدیکی مواضع و دیدگاههای دو طرف عنوان کرد.

هشتمین دور از گفت و گوهای اسلام و مسیحیت ارتدوکس هفته جاری با حضور شخصیت های مذهبی و فرهنگی ایران و روسیه در باره موضوع ‘دین و حقوق بشر’ در مسکو برگزار شد.

از طرف ایران در این نشست، آیت الله ‘محمد علی تسخیری’ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی،’محمد رضا دهشیری’ معاون پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ‘احمد بهشتی’ رییس دانشگاه قم و ‘الهام امین زاده’ استاد دانشگاه تهران شرکت داشتند.

اسقف ‘فئو فیلالت’ اسقف مناطق ‘پیتی گورسک’ و اوستیای شمالی، کشیش ‘زرکش اف’ کشیش کلیسای ارتدوکس تهران و شارجه و ‘فیلیپ’ نماینده کلیسای ارتدوکس روس در مجلس اروپا هم از طرف روس در این دور از گفت و گوها شرکت داشتند.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸*۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۶۲۸۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.