مقام روس: تروریست‌ها از بحران کرونا برای تشدید تحرکاتشان در سوریه و عراق بهره‌برداری می‌کنند

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد، تروریست‌ها با سوءاستفاده از شیوع ویروس کرونا و بحران به وجود آمده از آن، فعالیت‌های خود در خاورمیانه به ویژه در سوریه و عراق را افزایش داده‌اند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، اولگ سرمولوتوف، معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار کرد: تروریست‌ها با سوءاستفاده از شیوع ویروس کرونا، در حال افزایش فعالیت‌های خود در خاورمیانه به ویژه در سوریه و عراق هستند.

سرمولوتوف گفت: با وجود اینکه نمی‌توانم بگویم خطر تروریسم در دیگر کشورها ضعیف شده، اما آنچه در این زمینه به صورتی ویژه موجب نگرانی است، وضعیت برخی مناطق در آفریقاست. وضعیت برخی نقاط جهان نگران‌کننده است. به عنوان مثال، نهادهای تروریستی با استفاده از شیوع کرونا تلاش دارند نقاطی را به دست بگیرند. آنها فعالیت‌های خود را در خاورمیانه به ویژه در سوریه و عراق به شدت افزایش داده‌اند.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه با اشاره به اینکه گروهک‌های زیرزمینی وابسته به تشکیلات‌های تروریستی جهان هنوز در کشورهای اروپایی حضور دارند، گفت: با وجود اجرای اجباری سیستم فاصله‌گذاری اجتماعی در اروپا در پی شیوع کرونا و نیز عدم برگزاری تجمع‌های بزرگ در این کشورها، هنوز خطر تروریست‌ها در آنجا وجود دارد.

این مسؤول روس در پایان گفت: امیداوریم با شیوع این ویروس، جامعه جهانی همبستگی و جدیت خود در نبرد مشترک با تروریسم را از دست ندهد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.