مقام معظم رهبری چه کسی را “سیّد الاسرای ایران” نامیدند؟

این شهید گرانقدر، سه ماه اول دوران اسارت خود را در سلول انفرادی گذراند و سرانجام پس از تحمل ۱۸ سال اسارت در ۱۷ فروردین ۱۳۷۷ به میهن اسلامی بازگشت.

به گزارش خبرنگار دفاعی – امنیتیممتازنیوز، شهید امیرحسین لشگری در سال ۱۳۳۱ در ضیاءآباد قزوین متولد شد.

 وی در سال ۱۳۵۱ به نیروی هوایی وارد و در تیر ماه ۱۳۵۶ با درجه ستوان دومی از دانشکده خلبانی فارغ‌التحصیل شد.

او در یگان‌های نیروی هوایی دزفول، مشهد و تبریز دوره شکاری را تکمیل کرد و با آغاز جنگ تحمیلی به جمع رزمندگان اسلام پیوست و تا قبل از اسارت، ۱۲ مأموریت را به بهترین نحو انجام داد.

در آخرین مأموریت، هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و در نقطه صفر مرزی ایران و عراق، به ناچار به اسارت نیروهای بعثی عراق درآمد.

این شهید گرانقدر، سه ماه اول دوران اسارت خود را در سلول انفرادی گذراند و پس از آن به مدت هشت سال در کنار ۶۰ نفر از اسرای ایرانی در سالنی عمومی به دور از چشم صلیب سرخ جهانی نگهداری می‌شد.

پس از پذیرش قطعنامه باز هم او را از سایر اسرا جدا کردند که دوران این اسارت انفرادی ۱۰ سال به طول انجامید.

سرلشکر شهید لشگری پس از ۱۶ سال اسارت به نیروهای صلیب سرخ معرفی شد و دو سال بعد در ۱۷ فروردین ۱۳۷۷ به خاک مقدس وطن بازگشت.

این آزاده شهید در بدو ورود به میهن، از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) لقب “سید الاسرای ایران” دریافت کرد و با موافقت ایشان در ۲۷ بهمن ۱۳۷۸ به درجهٔ سرلشگری ارتقاء یافت.

این شهید بزرگوار پس از سال‌ها تحمل رنج ایام اسارت و جانبازی ۷۰ درصد، بامداد روز دوشنبه ۸۸/۵/۱۹ در بیمارستان لاله تهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سخنان شهید لشگری در مصاحبه با رسانه‌های جمعی در سال ۱۳۸۷ (همزمان با سالروز ورود آزادگان به ایران)

اعتقادات مذهبی و مکتبی سربازان ایرانی مهمترین عامل مقاومت آنها در مقابل فشارهای روحی، روانی و جمسی بعثی‌ها بود.

هر یک از ما به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در هر جای دنیا که باشیم باید با نوع نگرش و رفتارمان اذهان عمومی را نسبت به مسائل ایدئولوژیکی نظام روشن کنیم، بنابراین وقتی به اسارت دشمن درآمدیم با تأسی به سیره اهل بیت(ع) و به خصوص حضرت موسی بن جعفر (ع)، تمسک به دین و اهداف آن و بررسی و تفکر در آن، خود را از گزند ترفندهای دشمن حفظ کردیم.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.