مقام پاکستانی: سفر ھیات تجاری این کشور به ایران موفقیت آمیز بود

به گزارش ایرنا به نقل از خبر منابع محلی,’زبیر علی’ در شھر پیشاور مرکز ایالت مذکور در نشست خبری افزود: ھیات تجاری و بازرگانی ایالت خیبرپختونخوا در دیدار با تجار و صنعتکاران ایرانی در باره ھمکاری ھای مشترک در بخش ھای انرژی، ایجاد کارخانه پلاستیک سازی و تاسیس کشتارگاه ھای دام پیشرفته در این ایالت بحث و تبادل نظر کردند.

وی از سفر یک ھیات اقتصادی از ایران متشکل از بازرگانان و تجار در اواخرماه جاری به ایالت خیبرپختونخوا درشمال غربی پاکستان خبر داد.

زبیر علی در این نشست خبری اعلام کرد: اولین ھیات تجاری و بازرگانی ایران تا ۱۰ روز آینده از ایالت خیبرپختونخوا بازدید خواھد کرد و دومین هیات نیز تا ۲۵ ماه آگوست ﴿چھارم شھریور﴾ به پاکستان سفر می کند.

وی با اشاره به بازدید تاجران پاکستانی از شھرھای تھران، اصفھان، مشھد مقدس، بجنورد و قزوین و دیدار با مسوولان اتاق ھای بازرگانی و صنعت این شھرھا، از امضای توافقنامه ھای مختلف تجاری خبر داد.

نایب رییس اتاق بازرگانی و صنعت پاکستان توافقنامه ھای امضا شده را در بخش صادرات، شامل گوشت، برنج، پرتغال، انبه، پارچه و شکر از پاکستان به ایران و مشارکت کشورمان در تاسیس کشتارگاه، کارخانه پلاستیک سازی و نیروگاه های تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی در ایالت مذکور عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، صنعتگران ایرانی برای کمک به تولید برق در پاکستان نیز اعلام آمادگی کردند.

آساق ** ۱۰۹۵**۱۵۳۷**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۳۵۰۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.