مقاومت اصلاح طلبان برای تعیین روحانی به عنوان گزینه ائتلاف

۱۹خردادماه،

جمعی از روزنامه نگاران اصلاح طلب در دیدار با سیدمحمد خاتمی، رئیس جمهور سابق کشور، چندی پیش از او خواسته اند موضع خود را پیرامون ائتلاف حسن روحانی و محمدرضا عارف صریحا بیان کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از آینده، در این دیدار یکی از روزنامه نگاران اصلاح طلب ضمن تأکید بر حفظ گفتمان جمعی از روزنامه نگاران اصلاح طلب در دیدار با سیدمحمد خاتمی، رئیس جمهور سابق کشور، چندی پیش از او خواسته اند موضع خود را پیرامون ائتلاف حسن روحانی و محمدرضا عارف صریحا بیان کند.

در این دیدار یکی از روزنامه نگاران اصلاح طلب ضمن تأکید بر حفظ گفتمان اصلاح طلبی، زنده نگه داشتن این گفتمان را بر پیروزی در انتخابات ارجح دانست و گفت: معرفی حسن روحانی به عنوان نماینده جریان اصلاحات به سود این جریان نیست و خبرهای مکرر انتشار یافته پیرامون تکذیب کناره گیری عارف به نفع روحانی، نشان از فشار جریان کارگزاران علیه نماینده اصلاحات دارد.

این روزنامه نگاران از سید محمد خاتمی خواسته اند نظر خود را پیرامون این ائتلاف صراحتا بیان کند و از عارف به عنوان نماینده جریان اصلاحات حمایت کرده و تلاش کند ائتلاف حول کاندیداتوری عارف شکل گرفته و حیات و ممات اصلاحات را با کارگزاران و روحانی گره نزنند.

برخی اصلاح طلبان بر این باورند که حسن روحانی نمی تواند نماینده شایسته ای برای جریان اصلاحات باشد و شاهد ادعای خود را مناظره جمعه تلویزیون می دانند که حسن روحانی به ندرت از جریان اصلاحات یاد کرد، در صورتی که عارف حیثیت خود را به پای اصلاحات گذاشت و به تمامه از آن دفاع کرد.

سیدمحمد خاتمی هم اخیرا در واکنش به خبرها منتشره پیرامون ائتلاف روحانی و عارف گفته است که رسیدن به ائتلاف را به فال نیک می گیرد، اما صراحتا بیان نکرده است که این ائتلاف قرار است حول محور چه کسی باشد.

رئیس دولت اصلاحات بیان کرده است که این ائتلاف سبب شادی هواداران جریان اصلاحات خواهد شد.

محمدرضا عارف هم اخیرا گفته است به ائتلافی احترام می گذارد که بر پایه نظر خاتمی استوار باشد و همین موضوع بیانگر این است که عارف خود را متعلق به جریان اصلاحات می داند.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.