مقاومت بازار ارز را می شکنیم

سیبنا: رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: بازار تا حدودی در حال مقاومت است ولی قطعا‌ به زودی این مقاومت در هم خواهد شکست،‌ چون ما با پشتوانه ارزی قوی وارد مرکز مبادلات ارزی شده‌ایم.

محمود بهمنی با حضور در مرکز مبادلات ارزی، از نزدیک با دست اندرکاران مرکز دیدار و ضمن گفت و شنود با متقاضیان، فعالیت مرکز را مناسب خواند.

رئیس کل بانک مرکزی بیان داشت: وجود حجم گسترده‌ای از جمعیت در طبقات و پاسخگویی به تقاضاهای آنان به این معنا است که تقاضا از روی بازار برداشته می شود.

بهمنی در خصوص تاثیر مرکز مبادلات بر بازار ارز، تاکید کرد: بازار تا حدودی در حال مقاومت است ولی قطعا‌ به زودی این مقاومت درهم خواهد شکست،‌ چون ما با پشتوانه ارزی قوی وارد این مرکز شده‌ایم. به گزارش مهر وی با اشاره به اینکه تا چندی قبل این تقاضاها تماما بر روی بازار بود، خاطرنشان کرد: شبکه بانکی با این مرکز، بازار را سبک کرده و قرار است موارد دیگری از اختصاص ارز به این مرکز اضافه شود.

رئیس شورای پول و اعتبار از ارائه ارزهای دانشجویی و بیماران با نرخ مرجع خبر داد و افزود: در صورت داشتن توان پاسخگویی، سعی می شود‌ کلیه تقاضاهای خرد در این مرکز متمرکز شود. بهمنی با اشاره به مدیریت تقاضاهای خرد ارزی، گفت: براین اساس، دلیلی ندارد ما شاهد افزایش قیمت ارز باشیم.

وی در ارتباط با تخصیص ارز به کالاهای واقع در اولویت های ۵ تا ۱۰، اظهار داشت:‌ این اولویت‌ها در برنامه‌های ما قرار دارد. در حال حاضر اولویت های ۳ تا ۵ را در این مرکز پاسخگو هستیم و اولویت های ۱ و ۲ همچنان به نرخ ارز مرجع ۱۲۲۶۰ ریال پرداخت می شود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.