مقایسه آماری وضعیت آموزشی کشور از سال ۵۷ تا کنون

۱۰م اسفند ،

20-427.jpg

معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وضعیت آموزشی کشور از سال ۵۷ تا کنون را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، مجتبی بذرافشان در هشتمین گردهمایی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی، اظهار کرد: کشور در سال ۵۷ کشور بر اساس چشم‌انداز ۲۰ ساله خود در آن دوره توانست تا امروز به تمامی اهداف خود برسد و امروز ایران به عنوان جایگاه اول در حوزه علمی در منطقه مطرح شده است.

وی با بیان اینکه تعداد مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها در سال ۵۷ حدود ۲۲۰ دانشگا‌ه بوده است، تصریح کرد: این در حالیست که در سال جاری بیش از ۲۶۰۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی در کشور دایر است و به تربیت دانشجو می‌پردازند.

بذرافشان با اشاره به جمعیت ۳۵ میلیون نفری کشور در سال ۵۷، گفت: در آن زمان تعداد دانشجویان کل کشور ۱۷۵ هزار نفر بوده است و این در حالیست که امروز جمعیت کشور ۷۵ میلیون نفر و جمعیت دانشجویی کشور به ۴٫۵ میلیون نفر رسیده است.

وی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه فردوسی دومین دانشگاه جامع در پذیرش دانشجویان غیرایرانی است، جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه فردوسی در سطح مطلوبی در کشور و منطقه قرار دارد، بنابراین دانشجویان بسیاری در این دانشگاه در مقاطع مختلف آموزش خواهند دید.

بذرافشان با بیان اینکه ایران از نظر فعالیت‌های پژوهشی و علمی در میان کشورهای منطقه و جهان جایگاه مناسبی دارد، اظهارکرد: به گونه‌ای که در سال قبل حدود ۳۶ هزار مقاله پژوهشی در دانشگاه‌های کشور تولید شده است.

معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم با بیان اینکه ایران در بحث علمی در منطقه رتبه اول و در جهان رتبه سیزدهم را دارد، اظهارکرد: همچنین در حوزه نانوتکنولوژی کشور در جایگاه اول منطقه و هفتم جهان قرار دارد.

وی افزود: کشور در حوزه نفت در منطقه رتبه اول و در جهان رتبه دوم ، در حوزه ریاضی رتبه اول منطقه و نهم جهان، در حوزه کامپیوتر در جهان رتبه سیزدهم و در منطقه رتبه اول و در حوزه کشاورزی در منطقه رتبه اول و در جهان رتبه چهاردهم را دارا است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.