مقایسه دو نمایشگاه; هشت کشور درالکامپ ایران ، ۷۰ کشوردرسبیت آلمان

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

 

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاهها به مقایسه دو نمایشگاه الکامپ و سبیت پرداخت وگفت:در نمایشگاه بین المللی الکامپ ایران ۵۰۰ شرکت و هشت کشور حضور دارند در حالی که مشابه این نمایشگاه در کشور آلمان( سبیت) با حضور سه هزار شرکت و ۷۰ کشور برپا می گردد.
 
ˈ کاظم اکبر پورˈروز پنجشنبه در مراسم گشایش نوزدهمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوترو تجارت الکترونیکی (الکامپ ۲۰۲۲) که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تهران برگزار شد،افزود: مقایسه نمایشگاه الکامپ ایران با نمایشگاه های مشابه در دنیا نشان می دهد که ما با نمایشگاه های بین المللی سایر کشورها فاصله بسیاری داریم .
 
وی افزود : در نوزدهمین نمایشگاه الکامپ ، ۴۶۰شرکت داخلی و ۴۰شرکت خارجی از هشت کشور چین-کره جنوبی-ژاپن-آلمان-تایوان-هند-روسیه و مالزی در این نمایشگاه حضور دارند.
 
وی افزود: این نمایشگاه در مساحتی بیش از ۴۴ هزار متر مربع برگزار می گردد که نسبت به نمایشگاه الکامپ سال قبل ۱۷ درصد از بعد مساحت و ۳۰ درصد بلحاظ تعداد شرکت های حاضر رشد دارد .
 
وی سپس به مقایسه نمایشگاه الکامپ ایران با نمایشگاههای مشابه در دنیا پرداخت و گفت : سالانه در جهان ۱۳۴ عنوان نمایشگاه تجارت الکترونیک ،۱۲۱ نمایشگاه وی‍ژه الکترونیک و ۱۰۰ عنوان نمایشگاه تکنولوژی کامپیوتر برگزار می گردد .
 
اکبر پور گفت: اولین و بزرگترین نمایشگاه حوزه الکترونیک و کامپیوتر ، نمایشگاه سبیت (ceBitآ) آلمان است که با حضور سه هزار کشور از اقصی نقاط جهان و در مساحتی به وسعت ۲۶۰ هزار متر مربع و با حضور ۷۰ کشور برگزار می گردد .
 
وی افزود: دومین نمایشگاه بزرگ دنیا در حوزه فناوری الکترونیک و کامپیوتر ،نمایشگاه COMDEXامریکا است که در آن دو هزار و ۷۰۰ شرکت از ۶۰ کشور دنیا حضور می یابند.
 
اکبرپور در مورد حضور ایرانیها در نمایشگاه های بین المللی خارجی گفت: متاسفانه حضور ما در نمایشگاه های خارجی بسیار ضعیف است و از حدود ۴۰۰ نمایشگاهی که در دنیا برگزار می گردد ، ایرانی ها تنها در ۱۰ نمایشگاه آن هم در سطح نازلی مشارکت دارند.
 
وی افزود: شرکت های حاضر در این نمایشگاه به معرفی سخت افزار،نرم افزار،خدمات الکترونیک،ماشین آلات اداری،اینترنت و شبکه های اطلاع رسانی،امنیت و شبکه می پردازند.
 
نوزدهمین نمایشگاه الکامپ از تاریخ ۱۴ لغایت ۱۷ آذرماه ازساعت ۹ صبح الی ۴ بعدازظهر درمحل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران دایر است .

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.