مقتل‌خوانی برای کودکان

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

جام جم آنلاین: مرکز پویانمایی صبا سه مجموعه انیمیشن «مقتل‌خوانی»، «ماجراهای نیکی و نیکان» و «داستان جهتن» را برای پخش در ماه محرم از شبکه پویا آماده کرده است.

سریال داستانی «مقتل‌خوانی» در ۲۰ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای iبه نویسندگی و کارگردانی علیرضا فرمانی اتفاق عاشورا را برای کودکان روایت می‌کند. پخش این انیمیشن از شنبه ۲۷ آبان ساعت ۱۹:۴۰ دقیقه از شبکه پویا آغاز می‌شود.

«مقتل‌خوانی» رویداد عظیم عاشورا و نهضت حسینی(ع) را با شیوه‌ای نو و زبانی تازه برای کودکان روایت می‌کند. داستان این سریال با شیوه پرده‌خوانی برای کودکان بازگو می‌شود.

برخی عوامل سازنده این سریال عبارتند از: طراح شخصیت: جواد ابراهیم‌خانی و ارشاد میرشجاعی، طراح فضا: iبهنام شجاعی و آهنگساز: امید فتح‌اللهی.

انیمیشن «ماجراهای نیکی و نیکان» داستان‌های پیامبران را نقل می‌کند. این انیمیشن iبه کارگردانی محمدرضا فخرایی‌زاده در ۲۶ قسمت ۱۲ دقیقه‌ای تهیه شده است. پخش «ماجراهای نیکی و نیکان» از یکشنبه ۲۸ آبان ساعت ۱۷ از شبکه پویا آغاز می‌شود.

محمدرضا فخرایی‌زاده درباره انیمیشن گفت: ماجراهای نیکی و نیکان یک اثر خوش آب و رنگ کودکانه برای گروه سنی هفت و هشت ساله است که داستان‌های پیامبران را نقل می‌کند.

نیکی و نیکان خواهر و برادری می باشند که iبه کمک پدربزرگ موفق iبه حل بسیاری از مشکلات خود می‌شوند. پدربزرگ داستان‌هـــایی مذهبی از زندگی پیامبران که دربر گیرنده نکات اخلاقی و آموزنده است، برای آنها تعریف می‌کند که از آن جمله می‌توان iبه ستاره‌شناسی، نقاشی، آشنایی با حیوانات و… اشاره کرد. نیکی و نیکان iبه مدیریت غلامعلی افشاریه دوبله شده است.

«داستان جهتن» نیز در ۱۳ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای با تکنیک سه‌بعدی کامپیوتری تهیه شده است. هر قسمت از این مجموعه یکی از موضوعات دینی و قرآنی داستان را تشکیل می‌دهد. پخش این انیمیشن از سه‌شنبه سی‌ام آبان ساعت ۱۹:۱۰ دقیقه از شبکه پویا آغاز می‌شود.

هفته عاشورایی شبکه پویا

شبکه پویا همچنین با آغاز ماه محرم فیلم‌های انیمیشن مناسبتی را در جدول پخش خود قرار داده است. «فرمانروایان مقدس»، «خورشید نینوا»، «عاشورائیان»، «خورشید مصر» و «حضرت خضر و موسی» فیلم‌هایی است که از دوم تا هفتم آذر روی آنتن شبکه پویا می‌رود.

دو قسمت از فیلم اپیزودیک «فرمانروایان مقدس» روزهای دوم و هفتم آذر از شبکه پویا پخش می‌شود. این انیمیشن را امیرمحمد دهستانی برای مرکز پویانمایی صبا کارگردانی کرده است.

«فرمانروایان مقدس» درباره حضرت سموئل نبی، فرمانروایی طالوت، نبرد حضرت داوود با جالوت، فتح اورشلیم، نبرد حضرت داوود با آرامیان، حضرت سلیمان، ملکه صبا و فرجام حکومت حضرت سلیمان تهیه شده است.

فیلم سینمایی «خورشید نینوا» نیز سوم آذر از شبکه پویا پخش می‌شود. علیرضا فرمانی، کارگردان این انیمیشن درباره «خورشید نینوا» iبه جام‌جم گفت: این انیمیشن iبه شرح واقعه عاشورا از وقت مرگ معاویه و iبه حکومت رسیدن یزید تا ظهر عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و یارانش می‌پردازد و صحنه‌های تاثیرگذار روز عاشورا و دستگیری فرستادگان امام حسین(ع) iبه نام‌های مسلم بن عقیل و قیس بن مسهر را روایت می‌کند.

فیلم انیمیشن «عاشورائیان» iبه کارگردانی ناهید صمدی چهارم آذر روی آنتن شبکه پویا می‌رود.

«عاشورائیان» درباره مسلم بن عقیل است که از سوی امام حسین(ع) iبه کوفه فرستاده می‌شود، اما کوفیان iبه او خیانت می‌کنند و عقیل را دستگیر و iبه شهادت می‌رسانند. در این فیلم iبهرام زند iبه جای شخصیت مسلم و حسین عرفانی iبه جای عبیدالله صحبت کرده‌اند.

فیلم انیمیشن «خورشید مصر» iبه کارگردانی iبهروز یغمائیان و شهرام خوارزمی از دیگر فیلم‌های شبکه پویا برای ایام محرم است.

این انیمیشن iبه نویسندگی علی فیاض و با محوریت ماجراهای حضرت یعقوب و یوسف نبی پنجم آذر از شبکه پویا پخش می‌شود. تولید این انیمیشن ۲٫۵ سال طول کشیده است.

فیلم سینمایی «حضرت خضر» iبه کارگردانی حسین نظرپور ششم آذر از شبکه پویا پخش می‌شود.

داستان این انیمیشن درباره حضرت خضر است که صبر و طاقت حضرت موسی را می‌آزماید. این انیمیشن iبه مدیریت شوکت حجت دوبله شده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. فرهنگسرای امیر کبیر:

    با سلام .احتراما از شما دعوت میشود در نشست شاهنامه خوانی استاد شجاع پور که روزهای سه شنبه از ساعت ۱۸-۱۶ در فرهنگسرای امیر کبیر برگزار میباشد شرکت فرمایید ./پارک قیطریه .۲۲۲۱۲۳۹۲

  2. فرهنگسرای امیر کبیر:

    با سلام .از شما دعوت میشود در نشست آزاد شاهنامه خوانی استاد شجاع پور که روزهای سه شنبه از ساعت ۱۸-۱۶ در فرهنگسرای امیر کبیر برگزار میباشد شرکت فرمایید ./پارک قیطریه تهران .۲۲۲۱۲۳۹۲

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.