مقدمات اجرای یورو۴ فراهم نیست

۱۴ام بهمن ،

مقدمات اجرای یورو۴ فراهم نیست

دبیر انجمن خودروسازان گفت: خودروسازان طی مذاکراتی با سازمان محیط زیست ، خواستار تعویق اجرای استاندارد یورو ۴ در خودروها به سبب فراهم نبودن مقدمات اجرای آن شده اند.

به نقل ازممتازنیوز،  احمد نعمت بخش با اشاره به مصوبه لزوم توزیع سراسری سوخت با استاندارد یورو ۴ از ۶ ماه پیش از تولید خودروهای با این استاندارد، افزود: طبق آخرین مصوبه دولت در ۱۶ اسفند سال قبل، قرار شد از سال ۹۲ تولید خودرو با استاندارد یورو ۴ انجام شود و در بند ۷ این مصوبه نیز وزارت نفت مکلف شد که از ابتدای سال ۹۱ سوخت با استاندارد یورو ۴ را توزیع کند.
نعمت بخش با بیان اینکه مسئولان وزارت نفت در جلسه با مسئولان سازمان محیط زیست اعلام کردند که تاکنون سوخت با استاندارد یورو ۴ در کشور توزیع نشده است، تصریح کرد: طبق اعلام آنها، تنها در روز هوای پاک در سال قبل در یکی از پمپ‌بنزین‌ها گازوئیل با استاندارد یورو ۴ توزیع شده ولی هیچ عرضه‌ای در مورد بنزین یورو ۴ صورت نگرفته است.
دبیر انجمن خودروسازان افزود: نمایندگان وزارت نفت عنوان کردند که توزیع سوخت یورو ۴ از سال آینده در ۸ کلانشهر آغاز خواهد شد و ابتدا نیز این کار از تهران آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه گفته می گردد شماره گذاری خودروهای فاقد استاندارد یورو ۴ از سال آینده متوقف می گردد گفت: ابتدا باید الزامات اجرایی شدن این استاندارد فراهم شود و پلیس این حق را ندارد که شماره گذاری خودرویی را به این سبب متوقف کند.
نعمت بخش اظهار داشت: هم اکنون در حال رایزنی با سازمان های مربوطه همچون سازمان استاندارد و محیط زیست برای رفع این مشکل هستیم.
وی تصریح کرد: در همین راستا به منظور تامین سراسری سوخت یورو۴، از مسئولان محیط زیست، خواستیم که اجرای استاندارد یورو ۴ برای خودروهای بنزینی حداقل یک سال به تأخیر بیفتد.

شنبه ۱۴ بهمن   ۱۵:۴۳

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.