ملاعمر به افزایش “حملات خودی” تهدید کرد / شایعاتی از بیماری روحی و جسمی رهبر طالبان

news-4.jpg

رهبر طالبان در پیامی که از طریق ایمیل ارسال شده با تبریک عید سعید قربان از تمام طرفداران خود خواست حملات علیه نیروهای خارجی در افغانستان را شدت بخشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری نیوز، ملا عمر، رهبر طالبان در پیام خود آورده است که مبارزان طالبان بر حملات خود علیه نیروهای ائتلاف و نیروهای ارتش افغانستان می‌افزاید.

وی از “هر افغان شجاعی که در نیروهای ارتش افغانستان است و یا به نیروهای خارجی دسترسی دارد” خواسته است تا آنها را هدف قرار دهد. اینگونه حملات به “حملات خودی” معروف شده‌اند.

ملا عمر اینگونه حملات را شیوه‌ای موثر دانسته و تهدید کرده که این حملات در آینده گسترش پیدا خواهد کرد.

رهبر طالبان با این ادعا که در جنگ با نیروهای ائتلاف پیروز شده‌اند از حامیان خود خواسته است دامنه نفوذ خود را در درون دشمن افزایش دهند.

وی قول داده است که به نبرد علیه متجاوزانی به کشورش حمله کرده‌اند تا پایان کامل اشغالگری ادامه دهد.

در این بیانیه آمده است: ما ۱۱ سال پیش به آنها گفتیم که آمدن شما به کشور ما آسان بود اما ورود و خروجتان با مشکلات زیادی روبرو خواهد بود.

وی همچنین از حامیان خود خواسته است توجه کامل برای ممانعت از تلفات غیر نظامیان داشته باشند چرا که دشمن سعی دارد آنها را به خاطر کشته شدن غیرنظامیان متهم کند.

این در حالی است که پیش از این اخباری درباره مشکلات روحی و روانی و سلامت جسمی ملاعمر منتشر شده است. یکی از نزدیک ترین مشاوران وی مدعی شده بود که ۱۱ سال است از رهبر طالبان هیچ خبری ندارد و به احتمال زیاد وی دچار مشکلات روحی و جسمی است.

دستیار نزدیک به ملا عمر در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر ملا عمر در شرایط خوبی بود مدرکی دال بر زنده بودنش ارائه می‌داد. من از سال ۲۰۰۱ تاکنون ملا عمر را ندیده‌ام و نسبت به دستوراتی که به نام وی صادر می‌شود تردید دارم.

ملاعمر یکی از تحت تعقیب‌ترین افراد در جهان پس از حملات ۱۱ سپتامبر به آمریکا ناپدید شد. عمر ۵۳ ساله آخرین بار در حالی که سوار بر یک موتور سیکلت به سمت کوه‌های افغانستان فرار می‌کرد، دیده شده است.

دو تن از برادران وی در انفجار سال ۱۹۹۹ در انفجار بسیار بزرگی در خارج خانه محل اقامت ملا عمر در قندهار کشته شدند. در هنگام انفجار ملاعمر در اتاقی درون خانه بود آن زمان گفته شد که وی هیچ جراحتی برنداشته اما برادرانش به همراه پنج محافظ کشته شدند.

یکی از مقام‌های سابق طالبان می‌گوید این انفجار شرایط روحی و روانی ملاعمر را کاملا به هم ریخت و به طور مشهودی او را ساکت ساخت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.