ملت سوریه با عزمی راسخ در دفاع ازحاکمیت ملی و امنیت خود ایستادگی خواهد کرد

به گزارش ایرنا از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه،’علی‌اکبر صالحی’ عصر امروز _چهارشنبه_ در تماس تلفنی با ‘ولید معلم’ همتای سوری خود، ضمن تسلیت ضایعه فقدان وزیر دفاع و نایب رییس ستاد مشترک ارتش این کشور در حادثه تروریستی و جنایتکارانه، مراتب تسلیت دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران را به دولت و ملت جمهوری عربی سوریه ابلاغ کرد.

وی در این مکالمه تلفنی گفت: بدون تردید ملت بزرگوار سوریه با عزم و اراده‌ای راسخ در دفاع از حاکمیت ملی، ثبات و امنیت خود ایستادگی خواهد کرد.

صالحی تاکید کرد: بی‌تردید تحقق آمال و نیات مشروع و صادقانه ملت بزرگوار سوریه از طریق راهکار سیاسی، مسالمت‌جویانه و مشارکت فراگیر آنان در سرنوشت سیاسی آینده این کشور رقم خواهد خورد.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: از این رو اقدامات جنایتکارانه و تروریستی با حمایت بیگانگان نمی‌تواند معیار کسب امتیاز و اقتدار سیاسی برای حاکمیت بر این مردم باشد.

** محکومیت اقدام تروریستی امروز در دمشق

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی امروز در دمشق، خواستار متوقف شدن مداخلات خارجی و ارسال سلاح و مهمات به داخل سوریه در اسرع وقت شد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه اقدام تروریستی انفجار امروز در دمشق را که منجر به کشته و زخمی شدن تنی چند از مقامات سوریه از جمله وزیر دفاع این کشور شد، بشدت محکوم و مراتب تسلیت ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را ابراز و با بازماندگان آنان اعلام همدردی کرد.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها تاکید کرده است، هرگونه خشونت و توسل به اقدامات تخریبی را محکوم می‌کند و بر این باور است که تنها راه عبور از بحران جاری در سوریه، انجام گفت‌وگو به منظور یافتن راه‌های سیاسی برون رفت از مشکلات جاری است چرا که هرگونه بی‌ثباتی در این کشور می‌تواند تشنج و بحران را در منطقه دامن زند و به گسترش بیشتر خشونت و ناآرامی بینجامد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ‘بی شک مداخلات خارجی و ارسال سلاح و مهمات به داخل این کشور و حمایت برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی از اقدامات تروریستی که ثبات و امنیت سوریه و ملت مقاوم آن را هدف قرار می‌دهد، راه به جایی نخواهد برد و این فعالیت‌ها باید در اسرع وقت متوقف شود.’

سپهبد ‘داوود راجحه’ وزیر دفاع و ‘عاصف شوکت’ نایب رییس ستاد مشترک ارتش سوریه امروز در اثر حمله انتحاری در ساختمان امنیت ملی این کشور جان باختند و تعدادی نیز کشته و زخمی شدند.

وزیر کشور سوریه در میان مجروحان این حادثه تروریستی قرار دارد.

سیام*۲۰۲۳* ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۶۷۱۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.