ملت و دولت سوریه با عبور از این مرحله عزت و قدرتی مضاعف خواهند یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جلیلی در این دیدار با راهبردی خواندن مناسبات ایران و سوریه بر ضرورت گسترش روابط در حوزه‌های مختلف و آمادگی کشورمان برای حمایت بیش از پیش از ملت سوریه در برابر فشارهای خارجی تاکید کرد.

وی با اشاره به حمایت مقتدرانه سوریه از مردم فلسطین در جنگ ۲۲ روزه غزه با وجود سکوت بسیاری از کشورهای عربی تصریح کرد: مردم منطقه باور نمی‌کنند که آمریکا و کشورهایی که در تاریخ خود حتی یک انتخابات نداشته‌اند امروز مدافع دموکراسی و حقوق ملت‌های منطقه باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: فشارهایی که به سوریه وارد شده اگر به دیکتاتورهای منطقه که با آمریکا همراهی می‌کنند وارد شود ظرف یک هفته ساقط می‌شوند.

جلیلی در ادامه اظهار کرد: پشتیبانی دولت و ملت سوریه از مقاومت در منطقه، یک نمونه مثال‌زدنی است. به همین خاطر امروز هدف آمریکا، صهیونیست‌ها و تروریست‌ها قرار گرفته‌اند.

عمر غلاونجی ، قائم‌‌مقام نخست‌وزیر سوریه  نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین تحولات میدانی سوریه از حمایت‌های بی‌شائبه ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران تشکر و مناسبات دو کشور را راهبردی و بلندمدت عنوان کرد.

وی گفت: تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی غرب بر ضد سوریه بیش از آنکه دولت سوریه را تحت فشار قرار دهد، ملت و اقشار آسیب‌پذیر را تحت فشار قرار می‌دهد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.