ملک عبدالله دوم: اسرائیل در برنامه‌های هسته‌ای اردن مانع تراشی می‌کند

.youm7.jpg

پادشاه اردن طی سخنانی تل آویو را به مانع‌تراشی در مقابل برنامه‌های هسته‌ای مسالمت‌آمیز اردن متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: اسرائیل برای مانع‌ تراشیدن مقابل برنامه‌های هسته‌ای مسالمت‌آمیز اردن تلاش می‌کند.

وی گفت: بیشترین مخالفت‌ها با برنامه‌های هسته‌ای و مسالمت‌آمیز اردن از سوی مسئولان اسرائیل صورت گرفته است.

پادشاه اردن تصریح کرد: زمانی که ما زمینه را برای دستیابی انرژی هسته‌ای با اهداف مسالمت‌آمیز فراهم کردیم، با برخی از کشورهای پیشرفته برای همکاری در این زمینه ارتباط برقرار کردیم، اما طولی نکشید که دانستیم اسرائیل به این کشورها فشار می‌آورد تا مانع از هر گونه همکاری این کشورها با اردن شود.

ملک عبدالله دوم همچنین در خصوص وضعیت سوریه نیز ضمن هشدار درباره احتمال تکه تکه شدن بخش‌های شمالی این کشور با افزایش موج خشونت‌های قبیله‌ای نسبت به کشیدن شدن درگیری‌ها به کشورهای همسایه سوریه ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: من واقعا نسبت به تکه تکه شدن سوریه نگرانم، چرا که این کشور در ماه‌های گذشته شاهد افزایش موج خشونت‌های قبیله‌ای بوده است.

ملک عبدالله دوم همچنین خاطرنشان کرد: این مسئله نه تنها وحدت سوریه را تهدید می‌کند، بلکه مقدمه‌ای است برای کشیده شدن درگیری‌ها به کشورهای همسایه.

پادشاه اردن در ادامه خواهان تلاش برای آغاز روند انتقال سیاسی در سوریه شد.

وی افزود: روند انتقال سیاسی فراگیر تنها وسیله برای متوقف کردن درگیری‌ها بوده و می‌تواند علاوه بر حفظ منافع ملت سوریه، تمامیت ارضی این کشور را حفظ کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.