ممنوعیت صادرات تهدیدی بر روند فعالیت دامپروران نیست

۲۷ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: همهی تولیدات دامی کشور در بازار داخل iبه مصرف می رسد و ممنوعیت های صادراتی تولیدکنندگان را دچار مشکل نمی کند.

محسن دستور رییس سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ممنوعیت صادرات دام که iبه صورت رسمی توسط سازمان توسعه تجارت اعلام شده است تاثیری بر روند فعالیت تولید کنندگان ندارد.

وی ادامه داد : تولیدات دامی کشور جوابگوی نیاز داخلی است و منع صادراتی هیچگونه خللی iبه تولید کنندگان وارد نمی کند .

رییس سازمان دامپزشکی در خصوص رفع مشکل قرنطینه اسب iبه خارج از کشور گفت:  سامانه پایش بیماری های اسب مطابق با دستورالعمل ها و استانداردهای سازمان iبهداشت جهانی صورت گرفته است که گام مهمی در رفع مشکل قرنطینه اسب در ایران محسوب می شود.

دستور تصریح کرد: در سال های اخیر تلاش های زیادی برای رفع مشکل قرنطینه و انتقال اسب iبه خارج از کشور صورت گرفته است که امیدواریم با همکاری سایر ارگان ها و بخش های دولتی و خصوصی در حوزه اسب هر چه سریعتر iبه اهداف مورد نظر دست یابیم.

رییس سازمان دامپزشکی ادامه داد: در صورت تامین اعتبار ۲۰هزار نوبت تست مشمشه که شایع ترین بیماری اسب است در سال آینده انجام می شود.

دستور خاطر نشان کرد: مشکلات مربوط iبه انتقال اسب iبه خارج از کشور و قرنطینه اسب با بستر سازیهای صورت گرفته حداکثر تا سال ۹۵ رفع می شود ./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.