ممنوعیت ورود ویندوز و اکس‌باکس در آمریکا

جام جم آنلاین: مایکروسافت پیشنهاد موتورولا مبنی بر عقد توافق میان این دو شرکت را رد کرد و تهدید کرد که از ورود گوشی‌های اندرویدی موتورولا و همچنین اکس‌باکس و ویندوز به آمریکا جلوگیری خواهد کرد.

این غول بزرگ نرم‌افزاری اعلام کرد این شرکت متوجه شده است موتورولا بیش از حد به‌دنبال گرفتن امتیاز از مایکروسافت است.

اگر مساله مایکروسافت با موتورولا حل نشود، فروش محصولات این دو شرکت در آمریکا ممنوع خواهد شد. موتورولا به‌دنبال دریافت غرامت از مایکروسافت است زیرا معتقد است این شرکت در سیستم‌عامل ویندوز و دستگاه‌های اکس‌باکس، از فناوری موتورولا در زمینه انتقال بی‌سیم اطلاعات و ویدئو بدون ‌اجازه استفاده کرده است.

مایکروسافت همچنین درخصوص بهره‌گیری فناوری تقویم Active Sync در اندروید، انگشت اتهام را به‌سمت موتورولا گرفته است.

موتورولا پیشنهاد کرده است که دو شرکت محصولات یکدیگر را به‌رسمیت بشناسند و برای همدیگر مجوز صادر کنند.

رهبر یگانه دنیای فناوری در مخالفت با این پیشنهاد اعلام کرد موتورولا برای استفاده از ActiveSync در گوشی‌های اندرویدی، ۳۳ سنت به‌ازای هر گوشی تولید شده پیشنهاد داده و در ازای آن، ۲٫۲۵ دلار از اکس‌باکس و ۵۰ سنت از هر کپی ویندوز طلب کرده است.

هوراسیوگوتیرز، مشاور امور حقوقی مایکروسافت در گفت‌وگویی با نشریه The Register، اعلام کرد: «مایکروسافت از هر گونه پیشنهاد خوب استقبال می‌کند. نمی‌توان این برچسب را به این خواسته زد که مایکروسافت به گوگل حق مجوز پرداخت کند؛ گوگلی که پشت موتورولا را گرفته و پای خودش را به این پرونده باز کرده است.»

«در زمانی که کمیسیون تجارت فدرال، اعضای برجسته کنگره و شرکت‌های پیشرو این صنعت از اقدام گوگل مبنی بر رد تعهدات آن شرکت به نهادهای استاندارد نگران هستند، نمی‌توان نام این اقدام موتورولا را عوض‌کردن موضوع نامید.»

کمیسیون تجارت جهانی آمریکا توصیه کرده است واردات محصولات مایکروسافت و موتورولا، تا زمان حل مشکل میان این دو شرکت به تعویق انداخته شود.

کرک دیلی، معاون بخش املاک معنوی موتورولا در گفت‌وگو با بلومبرگ اشاره کرده است که این شرکت، بر حفظ درخواست ۲٫۲۵ دلاری خود از اکس‌باکس تاکید دارد و در عین حال درخواست خود مبنی بر دریافت ۵۰ سنت به‌ازای هر ویندوز را کاهش داده و به این رقم رسیده است.

دیلی گفت: «ما امیدواریم آنها پاسخ مثبت بدهند.»

او قبول دارد که مبلغ پرداختی موتورولا به مایکروسافت (۳۳ سنت به‌ازای هر گوشی) همان میزانی است که پیش از مطرح شدن ماجرای ممنوعیت واردات محصولات این دو شرکت باید به مایکروسافت پرداخت می‌شد، اما مایکروسافت به‌دنبال دریافت طلب مبلغ بیشتری از هزینه معمول این مجوزهاست. فروش گوشی مورد نظر از ۱۷ جولای ممنوع شده است و تنها باراک اوباما می‌تواند آن را از ممنوعیت خارج کند.

موتورولا فعلا پاسخ مایکروسافت را نداده است.(جام جم – ضمیمه کلیک)

محمدرضا قربانی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.