منابعی از بودجه ۹۲ قابل تحقق نیست

اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: منابعی از بودجه سال قابل دست یافتن نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت یازدهم در جلسه  علنی امروز(چهارشنبه) با اشاره به لایحه اصلاح قانون بودجه ۹۲ که خارج از نوبت در دستور کار نمایندگان قرار گرفته است، گفت: امیدواریم نمایندگان همین اهتمام را در بررسی بودجه سال ۹۳ نیز داشته باشند.  
 
وی افزود: همه مخالفان و موافقان این لایحه مطلع می باشند که منابع پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال به جهات عدیده‌ای قابل تحقق نیست.  
 
سخنگوی دولت یازدهم اظهار داشت: عملکرد هفت ماهه قبل تایید می‌کند از اینکه ما باید با توجه به منابع تازهی هزینه‌های خودمان را تنظیم کنیم.  
 
نوبخت افزود: اینکه چه مقدار منابع تامین نمی‌شود ممکن است اختلاف نظر وجود داشته باشد اما آنچه اتحاد پدیده و اطلاعات آماری است قطعا منابعی از بودجه سال ۹۲ قابل دست یافتن نیست.  
 
معاون رئیس‌جمهور اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم این مشکل را حل کنیم پیشنهاد‌ام این است که مکانیزم تخصیص استفاده کنیم تا هر مقدار منابع به دست می‌آید به همان میزان هم تخصیص بدهیم.  
 
وی ادامه داد: متاسفانه در قانون بودجه سال ۹۲ در بند ۷-۲ مشکلی مبنی بر اینکه دولت اجازه ندارد بیش از ۱۰ درصد اختلاف تخصیص داشته باشد، وجود دارد.  
 
نوبخت خاطرنشان کرد: برای به پایان رساندن طرح‌های عمرانی سال ۹۲، دولت نیاز به اعتبار دارد؛ بنابراین کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات این مشکل را حل کرده است بنابراین نمایندگان با این موضوع موافقت کنند.  
 
سخنگوی دولت یازدهم با بیان اینکه دولت یازدهم از صندوق توسعه ملی تاکنون برداشتی نداشته است، گفت: مجلس اجازه دهد ۶ درصد از اعتبارات ورودی به صندوق توسعه ملی برای به پایان رساندن پروژه‌های عمرانی صرف شود چرا که یک میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار از این محل ارتزاق می‌کنند.  
 
نوبخت تاکید کرد: اینکه گفته می‌شود ما مخالف فروش اوراق مشارکت هستیم نادرست است.  
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در پایان گفت: امیدواریم مجلس گام‌های مثبتی برای همکاری با دولت بردارد.  

انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.