مناطق آزاد بهترین امکان برای تمرین جهانی سازی هستند

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ‘ صادق نجفی ‘ روز جمعه در بازدید از نمایشگاه توانمندی های اقتصادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، افزود: ما قواعد و ادبیات جهانی سازی در حوزه اقتصاد را پذیرفته و به عنوان یک کشور در حال توسعه در راه آن قدم برمی داریم .

وی خاطر نشان کرد: در چند سال اخیر شاهد توسعه روزافزون فعالیت در حوزه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستیم و برگزاری نمایشگاه توانمندی های این مناطق ، می تواند به فرصتی برای نمایش قابلیت ها و ظرفیت های این مناطق تبدیل شود.

نجفی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس از زمان تاسیس تاکنون بیشتر بخش های مطالعاتی و زیربنایی را در برنامه های خود داشته است، افزود: معرفی فرصت ها و بسته های سرمایه گذاری و تبییین قابلیت های این منطقه در حوزه های صنعت، معدن، بازرگانی، حمل و نقل، کشاورزی، گردشگری و معرفی شرکتهای برتر مستقر در این منطقه، از برنامه های سازمان منطقه ازاد ارس است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس افزود: ۶۵ بسته و فرصت سرمایه گذاری در این منطقه و شرکتهای مستقر در حوزه های گردشگری، صنعت، خدمات و بازرگانی از جمله پیشنهادات ارس برای این نمایشگاه بوده است.

نجفی افزود: برگزاری این نمایشگاه در پایتخت، گویای عزم جدی برگزارکنندگان برای شرکت در بالاترین سطح ممکن و ورود به حوزه بین الملل است و اطلاعاتی که از سایر مناطق نیز در باره ارایه فرصت های سرمایه گذاری آنان در نمایشگاه دریافت کردیم، حاکی از حضور همه مناطق با حداکثر ظرفیت ممکن است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه در تهران با حضور نمایندگان اقتصادی سفارتخانه ها در این شهر، می تواند چهره بین المللی نیز به خود بگیرد.

نجفی با اشاره به غرفه آرایی زیبای منطقه آزاد ارس در این نمایشگاه،گفت : قطعا در کنار محتوای قابل قبول، زیبایی غرفه اختصاصی این منطقه می تواند گویای سلیقه، ظرافت و هنر سرمایه گذاران و خدمتگذاران این خطه برای بازدید کنندگان باشد.

نخستین نمایشگاه دستاوردهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از هفتم تیرماه آغاز شده و تا دهم تیر، درسالن ۸ و ۹ نمایشگاه های بین المللی تهران دایر خواهد بود.

اقتصام ** ۱۰۷۰** ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۶۱۳۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.