منتخبان شورای عالی نظام پزشکی آغاز به کار کردند

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : به ابتکار هیئت رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، منتخبان شورای عالی نظام پزشکی پس از آنکه رئیس جمهور از امضای حکم رئیس منتخب این سازمان امتناع کرد با دو ماه تأخیر تشکیل جلسه داد.

عباس آقازاده مسرور رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی در گفت‌وگو با فارس، خاطرنشان کرد: مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ششم اردیبهشت امسال تحت نظارت هیئت مرکزی نظارت در انتخاباتی کاملاً منصفانه و آزاد برگزار و هیئت رئیسه مجمع انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در همین انتخابات  علیرضا زالی و ۲۵ نفر از اعضای شورای عالی نظام پزشکی هم انتخاب شدند که این انتخابات به امضای رئیس هیئت مرکزی نظارت هم رسید.

به گفته آقازاده مسرور طی روال ادوار قبل، رئیس جمهور پس از انتخاب رئیس کل نظام پزشکی، حکم وی را تنفیذ می‌کرد که این مرتبه به دلایلی این کار انجام نشد و روزنامه ایران در پی آن به عنوان ارگان رسمی دولت مطالبی را به چاپ رساند که در شأن سازمان نظام پزشکی نبود.

وی تصریح کرد: پس از آن نیز سخنگوی دولت آقای الهام انتخابات سازمان نظام پزشکی را غیرقانونی خوانده و اعلام کردند که آن را نمی‌پذیرند که ما از طریق صدا و سیما به این مسئله پاسخ دادیم.

آقازاده مسرور با تأکید بر اینکه رئیس کل منتخب نظام پزشکی همیشه پس از تنفیذ حکمش یک ماه فرصت داشت تا اعضای منتخب شورای عالی را به جلسه دعوت کند، افزود: اما با امضا نشدن حکم رئیس منتخب سازمان نظام پزشکی، جلسه رسمی شورای عالی هم تا امروز به تعویق افتاده بود در همین راستا هیئت رئیسه مجمع از هیئت مرکزی نظارت خواست تا وساطت کند و به ابتکار هر دو هیئت، شورای‌عالی جلسه‌اش را تشکیل دهد که این کار ایراد قانونی داشت.

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: ولی هیئت رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی بیکار ننشست و از هیئت مرکزی نظارت خواست تا اعتبارنامه‌های اعضای شورای‌عالی را صادر کند چرا که این هیئت نظارت بر انتخابات و حسن اجرای آن را بر عهده دارد.

به گفته این مسئول در سازمان نظام پزشکی، نتیجه مکاتبات این شد که اوایل تیرماه اعتبارنامه‌های اعضای شورای عالی نظام پزشکی صادر و به امضای ۷ نفر از اعضای مرکزی هیئت نظارت رسید.

وی گفت: این اعتبارنامه‌ها به عنوان امانت در اختیار هیئت رئیسه مجمع قرار گرفت و هیئت رئیسه برای عبور از بن‌بست و انفعالی که در سازمان نظام پزشکی بوجود آمده بود امروز تشکیل جلسه داد.

وی در مورد جزئیات این جلسه و سرفصل‌های کاری گفت: در این جلسه نامه‌ای از سوی هیئت رئیسه مجمع خطاب به حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور منتخب نوشته شد و در متن این نامه مشکلاتی از قبیل عدم تنفیذ حکم رئیس سازمان نظام پزشکی، درست اجرا نشدن برنامه پزشک خانواده، عدم تامین اعتبار برای این برنامه و چندگانگی که ممکن است در اجرای این برنامه پیش‌بیاید گفته شد.

وی افزود: مالیات بر درآمد جامعه پزشکی مشکلات تهیه دارو در جامعه بحران سلامت در بخش دولتی و نظرات نظام پزشکی در این زمینه‌ها برای انتخاب یک وزیر کارآمد در دولت تازه خطاب به رئیس جمهور منتخب قید شد.

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی اظهار امیدواری کرد تا ظرف چند روز آینده دو کارگروه برای بررسی مشکلات فراروی پزشک خانواده و معضلات تامین دارو در سازمان نظام پزشکی تشکیل شود.

وی گفت: سازمان نظام پزشکی در قدیمی‌ترین سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور است که به شادابی، تحرک و شفافیت بیشتری در این دوره دست خواهد یافت و سعی می‌کنیم نقش خود را در سیاست‌گذاری‌های حوزه سلامت به درستی ایفا کنیم.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.