منطقه داریا در استان ‘ریف دمشق’ از وجود افراد مسلح پاکسازی شد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا) در جریان این عملیات شماری از افراد مسلح و مزدور که پیشتر اقدام به حمله و تعدی به اموال عمومی و خصوصی می کردند، کشته و سلاح های آنان مصادره شد.

ارتش سوریه در این عملیات به منطقه اشرفیه صحنایا در جنوب داریا رسیدند و در جریان آن مقادیری مهمات، مواد منفجره از نوع سی چهار، دارو، لوازم پزشکی و خودروهای دولتی سرقتی و خودروهای مجهز به مسلسل کشف و ضبط کردند.

ارتش سوریه همچنین پس از پاکسازی منطقه التل در شمال دمشق یک کارگاه ساخت بمب همراه با مقادیری بمب و مواد اولیه ساخت بمب را کشف و ضبط کردند.

شماری از سرکرده های مسلح نیز امروز در منطقه السبتیه در استان ریف دمشق در جریان درگیری با ارتش سوریه کشته شدند.

در شهر حلب در شمال سوریه و پایتخت اقتصادی این کشور نیز تعقیب، درگیری و پاکسازی برخی مناطق مانند سیف الدوله، الاذاعه، میدان الجندول، بستان الباشا، الفردوس و الجسر از وجود افراد مسلح ادامه یافت که در جریان آن شمار زیادی از این افراد کشته شدند.

بر اساس اعلام تارنمای ان بی ان ، در جریان درگیری در منطقه الجندول و الجسر هفت دستگاه خودرو افراد مسلح مجهز به مسلسل و سلاح نیمه سنگین دوشکا همراه با یک دستگاه اتوبوس این افراد منهدم شد.

در منطقه الجدیده در شهر حلب که چند روز قبل از وجود افراد مسلح پاکسازی شده بود سازمان های خدماتی فعالیت های بازسازی خرابی ها را آغاز کرده اند.

در میدان غسان عبود در شهر دیرالزور در شرق سوریه نیز نیروهای سوری دو دستگاه خودرو مجهز به مسلسل را همراه با افراد مستقر در آن منهدم کردند.

در جریان درگیری در منطقه الحمیدیه، دیر العتیق و منطقه الجوره در این شهر نیز شماری از افراد مسلح که اقدام به ترساندن مردم و آزار و اذیت آنان می کردند ، کشته و یا مجروح شدند.

یک مخفیگاه افراد مسلح نیز در منطقه الحوره در دیرالزور کشف و شماری از افراد مستقر در آن دستگیر شدند و سلاح های آنان مصادره شد.

در استان ادلب هم نیروهای سوری با ایجاد کمین برای افراد مسلح در منطقه عین شیب در اطراف ادلب مرکز این استان شماری از آنان را کشتند.

شماری از این افراد نیز در منطقه الجامعه در شهر ادلب در جریان یک درگیری کشته و یا زخمی شدند.

در برخی از مناطق استان حمص و حماه در مرکز سوریه هم امروز درگیری هایی بین ارتش و افراد مسلح روی داد که در جریان آن شماری از این افراد کشته شدند.

خاورم**۱۴۳۶**۱۴۳۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۱۸۳۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.