منعی برای استفاده از کراوات نداریم

جام جم آنلاین: معاون اجتماعی نیروی انتظامی با رد برخی مطالب که در رسانه‌ها درباره استفاده از کراوات مطرح شد، گفت: ناجا به مسائل و حریم شخصی افراد کاری ندارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر سردار بهمن کارگر با حضور در برنامه تلویزیونی صبح به خیر ایران به مناسبت روز قانون حجاب و عفاف به موضوع استفاده از کروات اشاره کرد و با رد برخی مطالب رسانه ها در این خصوص افزود: ناجا درباره استفاده افراد از کراوات منعی ندارد اما با این که مؤسسه و یا سازمانی کارکنانش را مجبور به استفاده از کراوات کند و یا از کارکنان زن بخواهد آرایش کنند، برخورد می کنیم.

وی گفت: ما به نوع لباس پوشیدن افراد کاری نداریم ولی باید لباسی بپوشند که در آن حداقل عفاف و حجاب رعایت شود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی به قانون حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: راهکارهای این قانون از سال ۸۴ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید که در آن ۲۶ دستگاه مسئولیت دارند.

سردار کارگر گفت: از ۲۶ دستگاه مسئول در این خصوص، ۲۴ دستگاه مسئولیت ایجابی و دو دستگاه یعنی نیروی انتظامی و قوه قضاییه وظایف سلبی دارند.

وی افزود: ناجا سالانه میلیاردها تومان در زمینه قانون عفاف و حجاب از جمله ساخت مستندات و فیلم و سریال هزینه می کند.

سردار کارگر گفت: قانون عفاف و حجاب فقط به بانوان مربوط نمی شود و مردان را هم در بر می گیرد.

وی تأکید کرد: وضع حجاب و عفاف روز به روز در کشور بهتر شده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی افزود: ۹۰ درصد افرادی که در خیابان ها تذکر داده می‌شود به مراکز پلیس امنیت اخلاقی هدایت نمی شوند و تنها ۱۰ درصد آنان به این مراکز ارجاع داده می شوند و از این ۱۰ درصد نیز تعداد بسیار کمی به مراجع قضایی معرفی می شوند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.