منوچهر معتبر: نهادهای دولتی از بازارهای نقاشی حمایت کنند

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت – ۰۱:۰۱:۱۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

دومین بازار نقاشی تهران در موسسه صبا برگزار می شود؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- منوچهر معتبر، نقاش و طراح پیشکسوت و از شرکت کنندگان حاضر در دومین بازار نقاشی گفت: اتفاق های فرهنگی مثل بازار نقاشی در ایران اتفاق خوبی است ولی این حرکت ها هم  باید تداوم داشته باشد و هم اینکه نهادهای دولتی از آثار هنری در این بازارها حمایت کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، منوچهر معتبر، نقاش، درباره دومین بازار نقاشی گفت: «هرچقدر از این اتفاق های فرهنگی مثل بازار نقاشی در عرصه هنر و فرهنگ بیفتد، خوب است. حرکتی فرهنگی است که بین مردمی که چندان خبری از مسایل فرهنگی نمی گیرند، یک جنب و جوشی به وجود می آورد. اما در این رخدادهای فرهنگی باید از بخش های دولتی دعوت کنند که بخشی از بودجه هایشان را برای خرید آثار هنری به این گونه نمایشگاه ها اختصاص دهند.»
معتبر گفت: «در تمام دنیا شهرداری ها و خود دولت به کسانی که کار هنری می کنند کمک می کند و از آنها حمایت  می کند. همان طور که دولت به ناشران کمک می کند و کاغذ در اختیار ناشر می گذارد، بد نیست که دولت یا انجمن نقاشان نیز حمایت هایی حداقل در حد متریال  ارزان در اختیار نقاشان قرار دهد.»
معتبر همچنین گفت: «به نظر من کسانی که اثر هنری شان را با این قیمت در این بازار ارائه می کنند آدم های قابل ستایشی هستند. چراکه قطعا هیچ هنرمندی به خاطر پول اندک ۲۰۰ هزار تومان در این بازار اثرش را عرضه نمی کند بلکه عشق داشته که اثر هنریش را در این نمایشگاه عرضه کرده است. حتی  همان کسی هم که تلاش کرده  این چنین نمایشگاهی را برپا کند نیزبه نظر من قابل تقدیر است و امیدوارم که نمایشگاه خوبی از کار در آید.»
معتبر با اشاره به اینکه عرضه هنر کاری است که مسئولین هنری کشور در آن موثرند،گفت: «ما واقعا این فقر فرهنگی را داریم که نقاشی، مخاطب خوبی ندارد حتی در حوزه کتاب هم همینطور است. کسانی که در راس امور فرهنگی کشور هستند و کارهای فرهنگی مملکت را در دست دارند می توانند در عرضه بهتر اثر هنری کمک کنند و از آثار هنری هنرمندان حمایت کنند. ما به عنوان هنرمند نمی توانیم در این زمینه کاری کنیم ما می توانیم اثر هنری و محصول فرهنگی تولید کنیم اما عرضه هنر کار مانیست و دولت باید در عرضه هنر حمایت بیشتری از هنرمند کند.»
منوچهر معتبر درباره قیمت پیشنهادی برای آثار هنری در این نمایشگاه گفت: «در کل حرکت هایی اینچنینی خوب است، ولی به نظر من قیمت ۲۰۰ هزار تومان برای یک اثر هنری می شود گفت که خیلی خیلی کم است چراکه هرکاری را که بخواهی برای این نمایشگاه قاب کنی و حاضر کنی کلی هزینه دارد.»
معتبردر پایان  گفت: «برای جوانان هنرمند شرکت در این نمایشگاه ها خوب و تشویق کننده است.»
دومین بازار نقاشی تهران توسط انجمن نقاشان ایران و موسسه صبا جمعه ۱۵ اردیبهشت‌ افتتاح می شود و تا سه‌شنبه        ۲۶ اردیبهشت‌ از ساعت ۱۰ لغایت ۱۹ در موسسه فرهنگی هنری صبا میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۳۰۱۳۰۱۱۱۰۱۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.