من و همسرم، زخم‌خورده هشت سال جنگ تحمیلی هستیم

۲۹ آبان ،

ریما رامین‌فر در گفت و گو با هنرآنلاین:

بازیگر ˝ترن˝ با اشاره به روایت نو و به دور از کلیشه این اثر در قیاس با دیگر تولیدات ویژه دفاع مقدس گفت: من و همسرم در یک اپیزود ˝ترن˝ از زخم‌خوردگان هشت سال جنگ تحمیلی هستیم.

ریما رامین‌فر درباره ایفای نقش در نمایش “ترن” که از اوایل آذر در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: یک قطار محوریت این نمایش است که در ایستگاه های مختلف توقف داشته و هر ایستگاه یک اپیزود و هر اپیزود داستان عده ای از بازماندگان جنگ را روایت می کند.

وی با اشاره به شباهت های این اثر به نمایش مشترک دیگر نیما دهقان و حمیدرضا آذرنگ یعنی “خنکای ختم خاطره” تصریح کرد: آدم های این قصه هم هریک به نوعی درگیر با موضوع جنگ بوده اند و من و همسرم که اتفاقاً نقش او را امیر جعفری بازی می کند در نمایش “ترن” یکی از زخم‌خوردگان هشت سال جنگ تحمیلی هستیم، همسرم درگیری های بسیاری در وقت جنگ داشته که هم اکنون لطمه های آن به زندگی مشترکمان وارد شده است.

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره دیگر تجربیات خود در حوزه نمایش دفاع مقدس افزود: پیش از این تنها یک مرتبه در نمایش “زمستان ۶۶” با موضوع دفاع مقدس حضور داشتم و بسیار خوشحالم که فرصتی دیگر دست داد که با محوریت دفاع مقدس به روی صحنه تئاتر بروم.

رامین‌فر درباره همکاری با کارگردان “ترن” گفت: نیما دهقان کارگردان جوان و قابل احترامی است که بسیار متمرکز بر روی اثر عمل می کند.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به اپیزودیک بودن نمایش “ترن” در وقت تمرین در جریان کل ماجراها قرار نگرفتم و در بازبینی برای اولین بار کل نمایش را دیدم که به نظر من یکی از تولیدات قابل قبول در حوزه دفاع مقدس است.

گفتنی است، ریما رامین فر پیش از این، با نمایش “زمستان ۶۶” و موضوع موشک بارانی که سبب صلح ایران و عراق شد، در سال ۷۶ در کنار پانته‌آ بهرام، هومن برق‌نورد، رحیم نوروزی و محمدرضا حسین‌زاده روی صحنه رفت.

این اثر در سال ۷۶ موفق شد جایزه‌ اول کارگردانی، جایزه‌ دوم نمایشنامه‌نویسی و همچنین جایزه‌ دوم و سوم بازیگری را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.