مهاجرت هزاران نفر از مردم مقروض اسپانیا به روستاها

بحران اقتصادی اسپانیایی‌‌ ها را ناچار به بازگشت به روستاها و روی آوردن به کشاورزی و گله داری کرده است.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، بحران شدید و طاقت ‌فرسا در اسپانیا فشار زیادی را به مردم این کشور وارد کرده و هر روز بر شمار زنان و مردانی که در برابر ساختمان صلیب سرخ صف می بندند تا مواد اولیه مورد نیاز خود را مانند برنج ، سیب زمینی و ماکارونی بطور مجانی دریافت کنند، اضافه می شود.

اما حد نهایی این فاجعه اقتصادی به همین مقدار نبوده و این معضلات بسیاری از ساکنان شهرها را به بازگشت به روستا وادار کرده است. این افراد پس از بازگشت به روستا به نوعی با رکود اقتصادی کنار می آیند و اقتصادی خودکفا را در پیش می ‌گیرند.

اگرچه رسانه های غربی می گویند آمار دقیقی از افرادی که از شهرهای اسپانیا می ‌گریزند و برای ادامه زندگی به روستاها می‌ آیند در دست نیست، اما اعتراف می کنند که بدون تردید این رقم به هزاران و حتی ده‌ها هزار نفر می‌ رسد.

تا به امروز پدیده مهاجرت به روستا در اسپانیا چندان بارز نبود اما بحران اقتصادی که از سال ۲۰۰۸ شروع شد و از ژانویه گذشته شدت وحشتناکی به خود گرفت، این مهاجرت خاموش را سرعت بخشید. هم اکنون یک چهارم جمعیت فعال این کشور بیکارند و این آمار روز به روز بدتر می‌شود به گونه ای که انتظار می‌ رود تا پایان سال ۲۰۱۲ میزان بیکاری به ۲۶ درصد برسد.

این درحالی است یک چهارم افرادی که کار دارند نیز وضع باثباتی ندارند و جوانان بیکار نیز چشم ‌انداز روشنی نیز در مقابل خود نمی ‌بینند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.