مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های آستارا پس از ۱۱ ساعت+عکس

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا از مهار آتش‌سوزی جنگل‌های آستارا پس از ۱۱ ساعت از وقوع حادثه خبر داد.

 

 Fire

 

سهیل توکلی با اعلام این خبر اظهار کرد: سطحی گسترده از جنگل‌های منطقه تله‌خان آستارا از ساعت ۹ صبح روز جمعه طعمه حریق شد.

 

وی افزود: پس از تماس‌های مردمی و گزارش وضعیت موجود، اکیپ‌های اطفای حریق شهرستان آستارا در منطقه (گلی دره) که محل اصلی شروع آتش بود حاضر شدند و عملیات ویژه خود را جهت خاموش کردن آتش آغاز کردند.

 

توکلی ادامه داد: وجود درختان مرتفع از قبیل توسکا، افرا، ‌انجیلی و خرمندی در منطقه کار اطفای حریق را با کندی پیش می‌برد که بالاخره ماموران موفق شدند ضمن کنترل گسترش زبانه‌های آتش به مناطق دیگر، راس ساعت ۱۹ عصر شعله‌های آن را مهار کنند.

 

وی افزود: علت دقیق‌تر وقوع این حادثه توسط کارشناسان در حال بررسی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا تصریح کرد: طی چند روز گذشته چند مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های آستارا گزارش شده بود که آتش‌سوزی اخیر در وسعت بیش از چهار هکتار و تنوع درختان موجود در آن منطقه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود.

 

وی خطاب به مسافران، میهمانان و اهالی مناطق کوهستانی شهرستان تاکید کرد: با توجه به کاهش شدید بارندگی و گرمای ۳۵ درجه‌ای هوا، از روشن کردن هر گونه آتش در مناطق جنگلی خودداری کنند.

 

وی ادامه داد: افرادی را که در صورت نیاز مجبور به روشن کردن آتش شده‌اند، از خاموشی کامل آن اطمینان حاصل کنند و پس از آن محل مذکور را ترک کنند. شهرستان آستارا با بیش از ۸۵ هزار نفر در غرب گیلان واقع شده است و بخش وسیعی از آن را جنگل‌ها کوهستانی و جلگه‌ای پوشانده است.

منبع:ایسنا

حوادث

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.