مهدویت میراث ماندگار انبیاء و ائمه (ع) است

خبرگزای آریا- حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی داعی نژاد،‌ مهدویت را میراث انبیاء و ائمه (ع) دانست و بر ترویج آموزه‌های حقیقی مهدوی در جامعه تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ رییس مرکز تخصصی شیعه شناسی حوزه علمیه قم، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: حقیقتا مهدویت عصاره امامت است و همان طور که می دانیم امامت نیز تجلی در حقیقت توحید دارد.
وی افزود: اگر بخواهیم توحید را در عرصه زندگی داشته باشیم، باید نگاهمان به منش، روش، فکر و عقاید ائمه اطهار (ع) باشد و این که آن بزرگواران چگونه زیسته و رفتار کرده اند.
حجت الاسلام و المسلمین داعی نژاد همچنین با تاکید بر این که امامت جدای از نبوت نیست، گفت: امامت تداوم نبوت است، چه آن که پیغمبر اکرم (ص) هم امام است و هم نبی.
مدیر مرکز تخصصی شیعه‌شناسی حوزه ادامه داد: ائمه اطهار (ع) در طول عمر مبارک خویش تلاش کردند که زمینه و بستر حضور و ظهور مهدویت فراهم شود.
وی با اشاره به این که مهدویت یک عرصه ظهور و بروز دارد و یک عرصه غیبت، خاطرنشان کرد: زمان ظهور امام عصر(عج) در واقع عرصه ظهور و بروز مهدویت است و انسان ها با ظهور امام (ع) به حیات واقعی خود می رسند، اما باید توجه داشت که مهدویت علاوه بر این، یک عرصه غیبت هم دارد که ما اکنون در این دوره بسر می بریم.
استاد حوزه علمیه قم افزود: با این اوصاف، جامعه مهدوی، جامعه ای است که ما هم اکنون در آن هستیم ؛ اکنون عصر غیبت مهدویت است که در این عصر مسلمین و مومنان وظایف و رسالت هایی بر عهده دارند.
حجت الاسلام و المسلمین داعی نژاد خاطرنشان کرد: همه انبیا و اولیا زمینه ای را فراهم آورند تا عصر مهدویت ، به نحو خوبی در جامعه پیاده شود و امام زمان (عج) نیز تمام کننده رسالت انبیا و ائمه اطهار (ع) است.

*جایگاه رفیع مهدویت در آموزه‌های اسلامی
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر جایگاه رفیع مهدویت در آموزه های اسلامی و شیعی، اظهار داشت: میراث انبیاء و ائمه اطهار (ع) با مهدویت پاس داشته می شود و این میراث به طور کامل در جامعه مهدوی مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیر مرکز تخصصی شیعه شناسی حوزه با اشاره به این که عصر مهدویت با آغاز دوران امامت حضرت مهدی (عج) شروع شده است، بیان داشت: این سخن که عده ای می گویند برای این که امام زمان (عج) ظهور کند، نباید اقدامی انجام داد تا به این واسطه ظلم در دنیا فراگیر شود ، سخنی ناشی از عدم آشنایی درست آنان با جایگاه امامت و مهدویت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین داعی‌نژاد در پایان بر ترویج آموزه‌های ناب مهدوی و آگاهی‌بخشی به جامعه در زمینه مهدویت تاکید کرد.

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.