مهدکودک ها اسلامی می شوند/واگذاری مهد کودک ها به مساجد و هیات های مذهبی

پیش از این هم درباره برنامه‌های آموزشی مهدهای کودک اعلام شده بود که مهدها حق آموزش برنامه‌های غیراخلاقی را ندارند چون در سالهای اخیر برخی از مهدهای کودک برنامه‌های آموزشی غیراخلاقی از جمله رقص و آواز به کودکان آموزش داده‌اند که امسال با مهدهای متخلف برخورد شدیدی صورت می‌گیرد.

چرا هیات های مذهبی؟
محمد نفریه معاون اجتماعی سازمان بهزیستی درباره اولویت طلبه‌های زن و هیات‌های مذهبی در دریافت مجوز ایجاد مهدهای کودک می گوید: ایجاد مهدهای کودک با رویکرد دینی در اولویت سازمان بهزیستی قرار دارد.
وی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه راه اندازی مهد کودک در مساجد باید مطابق استاندارهای تعریف شده در بهزیستی صورت گیرد، می گوید: ما هیچ گاه استاندارهای اصولی و قانونی در مورد فضا، محیط و حتی پرسنل در مهد های کودک را نادیده نگرفته و به آسانی برای تاسیس آن ها مجوز صادر نمی کنیم.

ارائه تسهیلات تشویقی به مساجد برای ایجاد مهد کودک
ولی الله نصر مدیر کل بهزیستی استان تهران در گفت وگو با مهر از ارائه تسهیلات تشویقی به مساجد و اماکن مذهبی برای راه اندازی مهد کودک خبر می دهد و می گوید:قبلا هم در استان تهران مجوز راه اندازی مهد کودک به اماکن دینی داده می شد، اما مطابق برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری قصد داریم تعداد صدور مجوز برای اینگونه مهدهای کودک را افزایش دهیم. همچنین برای استقبال مساجد و اماکن مذهبی برای تاسیس مهد کودک تسهیلاتی در نظر گرفته ایم.
وی می گوید: محدودیتی در سال جاری برای صدور مجوز مهد کودک وجود ندارد و هر فردی که شرایط لازم را داشته باشند می تواند برای دریافت مجوز اقدام کند.
نصر در پاسخ به اینکه مربیان و مسئولان این مهد کودکها چه ویژگی باید داشته باشند می گوید: تحصیلات مرتبط در رشته هایی مانند روانشناسی ، کودک یاری یکی از شرایط دریافت مجوز است.
۴۵۲۳۲
 

 

 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.