مهدی طارمی دومین بازیکن برتر آسیا / هیونگ مین بهترین شد

مهدی طارمی بالاتر از ده ستاره سامورایی مرد نقره‌ای سال آسیا شد.

مهدی طارمی دومین بازیکن برتر آسیا / هیونگ مین بهترین شد

به گزارش ممتاز نیوز، نشریه تیتان اسپورت که هر ساله با نظرسنجی از بین فوتبال نویسان آسیا بهترین بازیکنان قاره آسیا را معرفی می‌کند، اعلام کرد که برای جایزه امسال نیز سون هیونگ مین بیشتر از سایرین رأی آورده است.

سون عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب شد، اما شگفتی بزرگ، پیشی طارمی از ستاره‌های ژاپنی است که با وجود درخشش در جام جهانی، پایین‌تر از او قرار گرفتند.

این در حالی است که بسیاری پیش‌بینی می‌کردند امسال با درخشش طارمی در پورتو و تیم ملی، مهاجم ایرانی بتواند نوار یکه‌تازی سون هیونگ مین را پاره کند، اما این اتفاق رخ نداد. حتی در غیر این صورت نیز عملکرد درخشان ستاره‌های تیم ملی ژاپن در جام جهانی، شانس آن‌ها برای گرفتن این جایزه را بیشتر کرده بود، اما در نهایت این سون بود که دوباره به جایزه مرد سال آسیا رسید.

با این حال مهدی طارمی موفق شد بالاتر از سالم الدوساری ستاره تیم ملی عربستان، کیم مین جائه مدافع کره‌ای ناپولی، دومین بازیکن برتر قاره در سال ۲۰۲۲ شود.

اهمیت این دستاورد طارمی از آن جهت بالاست که او علاوه بر ستاره عربستان و تیم ملی کره، بالاتر از تمام بازیکنان ژاپنی این فهرست قرار گرفته است. کائورو میتوما وینگر ۲۵ ساله تیم برایتون با قرارگیری در رتبه پنجم، موفق شده بهترین بازیکن کشورش باشد و بعد از او به ترتیب دایچی کامادا، ریتسو دوآن و تاکهیرو تومیاسو حضور دارند.

در مجموع و از بین ده نفر اصلی، پنج بازیکن از ژاپن حضور دارند و نام دو بازیکن از کره دیده می‌شود. ستاره تایلندی بوریرام یونایتد، مهدی طارمی و سالم الدوساری نیز سایر نفرات ده نفر برتر هستند.

سعید عزت‌اللهی هافبک دفاعی تیم وایله چهار امتیاز (یک رأی) به دست آورده تا نامش در این لیست قرار بگیرد و دومین نماینده ایران باشد. همچنین سردار آزمون با دو امتیاز به عنوان بیست و سومین بازیکن برتر آسیا انتخاب شده است. نکته جالب اینکه سردار فصل گذشته جایگاه کنونی مهدی طارمی را داشت.

همچون سال‌های گذشته پژمان راهبر سردبیر “ورزش سه” عضو ایرانی هیئت داوران تیتان اسپورت برای انتخاب مرد سال آسیا بوده است.

انتخاب بهترین بازیکنان آسیا به این شکل است که هر داور باید ۵ بازیکن را به ترتیب اولویت معرفی کند که نفر اول ۶ امتیاز، نفر دوم ۴ امتیاز و به همین ترتیب نفر پنجم ۱ امتیاز کسب می‌کنند.

این جایزه از سال ۲۰۲۲ با انتخاب داوران تیتان اسپورت به بهترین بازیکن آسیا تعلق پیدا می‌کند و تاکنون سون هیونگ مین ۸ بار (شش بار متوالی)، شینجی اوکازاکی و کیسوکه هوندا هر کدام یک بار برنده نظرسنجی شده‌اند.

لازم به ذکر است از ایران سال ۲۰۱۸ علیرضا بیرانوند سوم و سال ۲۰۲۲ سردار آزمون دوم شدند حالا مهدی طارمی به جایگاه دومی رسیده است.

در این نظرسنجی سون هیونگ مین ۲۵۶ امتیاز به دست آورد و به عنوان رأی اول ۳۰ داور انتخاب شد و مهدی طارمی ۱۲۰ امتیاز کسب کرد و رأی اول ۲ داور بود.

طارمی با هشت امتیاز بیشتر از سالم الدوساری بالاتر از ستاره الهلال و عربستان قرار گرفت.

17261251_376

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.