مهرجویی چگونه از شهرداری سردر می آورد؟/ نقشه جریان انحرافی برای گرانی ها

مجله مهر: حوادث و رخدادهای روز کشور که عمدتا نیز چهره ای سیاسی دارند همواره مخاطبان فراوانی را به خود جلب می کنند. مخاطبان فراوانی که البته سعی می کنند مطالب خاص مربوط به این اخبار و روندها را از رسانه های مختلف رصد کنند و بخوانند.
آنچه که در ادامه می خوانید حاصل خبرخوانی مهر در لابه لای این مطالب ویژه در روزنامه های کشور و انتخاب خاص ترین آنهاست.

کیهان: مهرجویی چگونه از شهرداری تهران سر در می آورد؟
کیهان نوشت: روزنامه «مردم سالاری» در شماره مورخه ۹/۳/ خود ضمن بازتاب مفصل سخنان شهردار تهران با حروف درشت این گفته ایشان را به عنوان تیتر انتخاب کرده است:
«هرکس شفافیت مالی شهرداری را نمی بیند چشمانش تار است»!!
اکنون به عنوان کسی که دچار هیچگونه مشکل بینایی نیست باید از جناب شهردار پرسید: آیا به گونه ای شفاف اعلام می فرمائید که سرجمع چقدر بابت تولید فیلم های تاویل برانگیز «طهران-تهران» و «نارنجی پوش» از کیسه بیت المال خرج کرده اید و ساخت این فیلم ها با کدام بخش از وظایف تعریف شده و قانونی شهرداری قابل توجیه است؟! و این پرسش نیز جای طرح دارد که آقای مهرجویی کارگردان دو فیلم یاد شده که حتی یک فریم از فیلم های پس از انقلاب او در همدلی و همراهی با انقلاب و ارزش های برآمده از آن نبوده است چگونه از چنته شهرداری تهران سر درمی آورد؟
در پایان نیز ای کاش دلیل انعقاد قرارداد میلیاردی با این فیلمساز را نیز اعلام می کردند تا مردم بدانند در زمانه ای که بسیاری از فیلمسازان ارزشی متاسفانه با مشکلات مالی روبرو هستند، شهرداری تهران چه فضیلتی را در این فیلمساز یافته است که دیگران نیافته اند؟!

متروی تهران امسال به فرودگاه امام(ره) می رسد
همشهری گزارش داد: شهرداری تهران امسال خط یک متروی پایتخت را تا فرودگاه امام ادامه خواهد داد و یک خط جداگانه از آن به صورت مستقل به سمت شهرک پرند کشیده خواهد شد. وزیر راه، مسکن و شهرسازی در بازدید روز گذشته خود از روند ساخت متروی تهران _ پرند، تأکید کرد: در سال جاری هزینه های ساخت متروی شهرهای اقماری تهران تأمین خواهد شد.

پاسخ ولایتی به هاشمی
روزنامه وطن امروز با اختصاص تیتر اول خود با عنوان “پاسخ ولایتی به هاشمی”، به انتشار صحبت های دکتر علی اکبر ولایتی در همایش ملی تحولات خاورمیانه و آینده نظم منطقه ای پرداخت.
ولایتی در این همایش گفته است: تحلیل های مختلفی درباره انقلاب های منطقه وجود دارد، برخی آنها را انقلاب های رنگی نامیدند که از جانب غرب مدیریت می شود، برخی آن را بهار عربی خواندند و گروهی نیز که در ایران بیشتر قابل مشاهده است، آن را بیداری اسلامی نامیدند.
وی تأکید می کند: امروز شکی وجود ندارد که این حرکت بیداری اسلامی است که انتخابات مصر این موضوع را به خوبی نشان داد.

نقشه جریان انحرافی برای گرانی ها
روزنامه جوان نوشت: شنیده‌ها حاکی است حلقه رسانه‌ای جریان انحرافی به زودی دور تازه‌ای از اتهام زنی به نهاد‌های انقلابی در مورد وضعیت گرانی‌را کلید خواهد زد. محدوده گزارش داد که جریان انحرافی قصد دارد با استفاده از تریبون رسانه‌ای خود بار دیگر پروژه نخ نمای اتهام زنی به برخی از نهاد ‌های نظام در رابطه با وضع گرانی‌ها را آغاز کند. در این رپورتاژ خبری قرار است که رسانه‌های حلقه انحرافی ضمن اتهام زنی به برخی از نهادهای نظام در رابطه با احتکار کالاهای اساسی مردم، نام برخی از چهره‌های اقتصادی و انقلابی را به عنوان مسبب اصلی گرانی‌های‌ اخیر معرفی کنند.

این جریان بعد از دور اول اتهام زنی در جریان افزایش قیمت طلا و ا رز در بازار کشور این بار در تلاش است تا بار دیگر برای فرافکنی از اقدامات خود در جلوگیری از تورم نام برخی از ارگان‌های نظام را به کار گیرد.

جمع آوری کراوات از مغازه ها
شنیده شده که فروش کراوات با سخت گیری مواجه شده است. آرمان روابط عمومی گزارش داد: در این باره یکی از فروشندگان گفت: اداره اماکن نیروی انتظامی چند روزی است که این دستور را صادر کرده و ما مجبور به جمع آوری همه کراواتها از مغازه شده ایم. ظاهرا این موضوع فقط برای مغازه هایی که محصول برند میفروشند، اعلام شده است. بر اساس این گزارش، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فروش کراوات در ایران ممنوع شد، ولی طی سالهای اخیر همواره برخی فروشندگان اقدام به فروش آن میکردند که در برخی موارد با تذکر بخشهای مسئول در نیروی انتظامی هم مواجه می شدند.

تغییرات در حزب ایرانی که همنام یک حزب ترکیه ای است
به گزارش جوان یکی از احزاب ایرانی که همنام یک حزب ترکیه ای است، به زودی تغییرات جدیدی را تجربه خواهد کرد.
این حزب بنابر بررسی های انجام شده توسط تدبیرگران و تصمیم سازان آن عملا دچار رخوت و بی برنامگی شده و تنها راه ممکن تشکیل کنگره برای انجام تغییرات از سطح دبیر کل تا شورای مرکزی آن می باشد.

پیشنهاد روزنامه ایران برای دادن پست به علی مطهری
روزنامه ایران در ستون “سلام ایران” خود به نقل از شخصی به نام ساجدی نوشت: مدیریت کلوب ها را به آقای مطهری بدهید.
در ادامه این مطلب همچنین می خوانیم: از رئیس جمهور محترم درخواست می کنم با توجه به اینکه ایشان بجز خدمت به خلق خدا وقت برای امور دیگر ندارند، مدیریت کاباره ها و کلوب های شبانه را در سطح کلان به آقای مطهری که از میراث خواران انقلاب هم هستند واگذار کنند تا شاید ایشان با گرفتن مسئولیت آرام شوند.

مجلس نهم باید اندیشه های امام درباره کمک به مستضعفین را یادآوری کند
به گزارش ملت ما، علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفته است: اولویت کاری مجلس نهم احیای اندیشه های امام خمینی(ره) در ارتباط با رسیدگی به مستضعفین است. مجلس نهم باید تلاش کند اندیشه های حضرت امام(ره) در رابطه با مبارزه با فقر و کمک به مستضعفین را یادآوری و نگهداری کند و اساس و محور حرکت خود قرار بدهد.

وکیل خانواده هاشمی مجانی کار می کند/ وکیل خانواده هاشمی بودن حس خوبی دارد
محمود علیزاده طباطبایی گفتگوی مبسوطی را با روزنامه شرق انجام داده است. او در این گفتگو با بیان اینکه به واسطه وکالتش پولی از خانواده هاشمی نگرفته است و وکیل خانواده هاشمی بودن حسّ خوبی دارد تأکید کرده است: مهدی هاشمی برمیگردد اما او نه تحت تعقیب است و نه در معرض اتهام.
او همچنین به نقل از مهدی هاشمی می گوید: مهدی معتقد است حتی در تماس های تلفنی هم یک کلمه حرف نزده که بتوانند از آن استفادده کنند.
طباطبایی افزوده است: مهدی می گوید من می خواهم بیایم و به تمام اتهاماتی که مطرح است جواب دهم.
وکیل خانواده هاشمی در بخش دیگری از صحبت های خود می افزاید: من فکر می کنم (اگر مهدی) بازداشت شود به نفعش است. چون اگر مهدی بازداشت شود باید یک محاکمه عادلانه برگزار شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.