مهر ماه امسال متمایز از دیگر سال‌هاست/ آموزش و پرورش فقط از طریق معلم متحول می شود

93-7.jpg

وزیر آموزش و پرورش تدوین سند تحول بنیادین را دستاوردی بزرگ در عرصه ی تعلیم و تربیت توصیف و اظهار کرد: این سند به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش برای اولین بار در تاریخ آن اجرا می شود.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، حاجی بابایی در همایش تبیین تحول بنیادین آموزش و پرورش که روز پنجشنبه با حضور بیش از یکهزار نفر از فرهنگیان استان زنجان در سالن هلال احمر برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، هفته دفاع مقدس و دهه کرامت گفت: هتاکی اخیر دشمنان اسلام به ساحت قدسی رسول اکرم (ص)، اقدامی غیر انسانی بوده است.

وی تاکید کرد : قطعاً انسجام و وحدت مسلمانان جهان به عوامل این حرکت مذبوحانه دشمن، پاسخ محکم و قاطعانه ای خواهد بود.

حاجی بابایی برگزاری نشست سران اجلاس کشور های عدم تعهد در تهران را یک دستاورد مهم برای جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: استکبار جهانی تحمل عظمت جهانگستر این انقلاب و اسلام را ندارد و دست به اقدامات غیر انسانی می زند.

وی ادامه داد: امیدواریم فرهنگیان کشور به ویژه فرهنگیان فهیم استان زنجان با اجرای دقیق سند تحول بنیادین، مطالبات مقام معظم رهبری را در این زمینه، تحقق بخشند.

حاجی بابایی با بیان اینکه محتوای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر مبنای آموزه های دینی و اسلامی است ، خاطر نشان کرد : این سند حاصل تلاش های شبانه روزی کارشناسان، محققان و پژوهشگران است و در آن ۱۳۱ راهکار عملیاتی تعریف شده است.

علم، ایمان، عمل، تفکر و اخلاق پنج عنصر برجسته سند تحول بنیادین است

وزیر آموزش و پرورش در ادامه علم، ایمان، عمل، تفکر و اخلاق را پنج عنصر برجسته سند تحول بنیادین دانست و بیان کرد: آموزش و پرورش فقط از طریق معلم متحول می شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد : سند تحول بنیادین یکی از بزرگترین اسناد تاریخی جمهوری اسلامی ایران و نقشه جامع علمی کشور است.

حاجی بابایی تاکید کرد: آموزش و پرورش در حال حاضر دارای نقشه راه و فلسفه رسمی تعلیم و تربیت است.

وی هدف اساسی سند تحول بنیادین را «انسان سازی» دانست و افزود : علم، ایمان، عمل، تفکر و اخلاق را پنج عنصر برجسته و مهم این سند است.

حاجی بابایی اظهار کرد : تغییر نظام آموزشی کشور بر اساس تحقیقات ، پژوهش ها و کارهای علمی صورت گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش ایجاد پایه ششم ابتدایی، تک شیفته کردن مدارس ، ایجاد مدارس قرآنی، تغییر تدریجی کتب درسی بر اساس آموزه های دینی و اسلامی، راه اندازی دانشگاه ویژه فرهنگیان و … را حاصل اجرایی شدن سند تحول بنیادین توصیف و عنوان کرد: مهر ماه امسال به دلیل تحول عظیم در زیر ساخت های آموزش و پرورش، متمایزتر از دیگر سال ها می باشد.

حاجی بابایی ، پرورش دانش آموز محور را جزو دیگر برنامه های مهم آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد : تفکر ، خلاقیت و نوآوری از جمله موضوعات اساسی نظام آموزشی ۳-۳-۶ می باشد

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.