مهلت قانونی تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس پایان یافت

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از هفتم اردیبهشت ماه آغاز شده بود.

مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی فردا (جمعه) ۱۵ اردیبهشت ماه در ۱۸ استان و ۱۴ هزار و ۳۲۳ شعبه اخذ رای در ۳۳ حوزه انتخابیه برگزار می شود.

در مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تکلیف ۶۵ کرسی باقی ‌مانده از میان ۱۳۰ نامزد مشخص خواهد شد.

حوزه های انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، شیراز، تبریز،اسکو و آذرشهر، اردبیل،نمین، سرعین و نیر، دهلران آبادانان و دره شهر، ایلام، شیروان، چردوال، ایوان و مهران، اصفهان، لنجان و سمیرم صحنه خلق حماسه ای دیگر از سوی ملت ایران خواهند بود.

همچنین مردم حوزه های انتخابیه اردل،فارسان، کوهرنگ و کیار، مشهد و کلات، اهواز، دزفول، دشت آزادگان، آبادان، ایذه و باغملک و بهبهان، بوانات و خرم بید، سنندج، دیواندره و کامیاران نیز پرشور و نشاط پای صندوق های رای حاضر می شوند تا گام قبلی خود در ۱۲ اسفندماه ۹۰، مرحله نخست انتخابات مجلس نهم را تکمیل کنند.

فردا همچنین نگاه جهانیان به شهرها و مناطقی چون کرمانشاه، گرگان و آق قلا، تالش، رضوانشهر و ماسال، خرم آباد، ازنا و درود، پلدختر، بروجرد، تویسرکان، همدان، مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم دوخته شده است تا حماسه انتخاباتی آنها در دومین ماه از سال ۹۱ را رصد کنند.

انتخابات در این مرحله در هفت حوزه انتخابیه نظیر شیراز، اردل، فارسان و کوهرنگ، گرگان و آق قلا، تفرش، آشتیان و فراهان، تویسرکان، ، مهریز، بافق و ابرکوه و ۵۰ شعبه حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به صورت رایانه ای برگزار می شود.

بنا بر اعلام مسوولان وزارت کشور، در مجموع از بین ۱۴ هزار و ۳۲۳ شعبه اخذ رای انتخابات در حدود یک هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای به صورت رایانه ای برگزار می شود.

به گفته ‘سید صولت مرتضوی’ رییس ستاد انتخابات کشور، افرادی که نتوانستند در مرحله اول انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کنند می توانند در مرحله دوم انتخابات شرکت و رای خود را به صندوق بیاندازند.

مرتضوی افزود: افرادی که در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی رای دادند در مرحله دوم نیز فقط می توانند در همان حوزه انتخابیه مرحله اول رای خود را به صندوق بیاندازند.

وی اظهار داشت: ستاد انتخابات کشور تمامی شرایط و تمهیدات لازم را برای برگزاری مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی فراهم کرده است.

سیام**۷۳۷۸**۲۰۲۶**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۹۹۲۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.