مهمترین هدف ما توجه به ابعاد آموزش است

دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی با افتتاح کارگاه آموزشی، پژوهشی و تولید تئاتر خیابانی استان تهران در ورامین پنجمین گام را برای گسترش آموزش این رشته برمی دارد.

مجید امرایی مدیر دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص ایجاد مرکز آموزشی، پژوهشی و تولید تئاتر خیابانی گفت: یکی از مهمترین اهدافی که ما به عنوان محور برنامه های خود دنبال می‌کنیم توجه به ابعاد آموزشی است که در خصوص آموزشی تئاتر خیابانی در حوزه های مختلف کارگردانی، بازیگری، طراحی و دیگر هنرهای جانبی در تولید یک نمایش خیابانی به کار می رود.
وی ادامه داد: ایجاد کارگاه های دائمی آموزشی، پژوهشی و تولید، قدم محکمی برای رفع نقص های آموزشی در بین گروه ها، وبالا رفتن سطح کیفی آثار آنها است.
مدیر دفتر تئاتر خیابانی خاطرنشان کرد: تا امروز ۵ کارگاه دائمی آموزشی پژوهشی و تولید در شهرستانهای لاهیجان، ارومیه، مریوان، سقز و ورامین ایجاد شده و سعی می کنیم تا آخر سال ۱۰ مرکز دیگر در شهرستانهای مختلف ایجاد شود.
امرایی تاکید کرد: ورامین به علت داشتن گروه های حرفه ای تئاتر خیابانی باید پیش تر از این صاحب دفتر آموزشی می شد به همین جهت ما این شهرستان را پیش رو و یکی از قطب های استان می‌دانیم.
وی افزود: امیدواریم که با ایجاد این کارگاه های دائمی بتوانیم سطح کیفی گروه های شهرستان های نزدیک ورامین بالا ببریم و بعد آموزشی این کارگاه ها را  افزایش دهیم.
امرایی در خصوص بودجه مالی این مرکز گفت: آثاری که از طریق این کارگاه ها تولید شوند با حمایت مالی ما اجرای عموم خواهند داشت و اساتیدی که در این کارگاه ها حضور خواهند داشت را حمایت و دستمزد آن ها را نیز پرداخت می کنیم.
وی تصریح کرد: در واقع می‌توان گفت این مرکز محلی برای برگزاری کارگاه تئاتر آموزشی و برنامه ریزی برای حضور اساتید مجرب در حوزه تئاتر خیابانی است.
امرایی از احتمال انتقال جشنواره شهروند استان به ورامین خبر داد و گفت: ما آمادگی حمایت از برگزاری این جشنواره را در ورامین داریم و آثار برگزیده این جشنواره را به جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی ایران معرفی می کنیم.
وی در خصوص جشنواره تئاتر بصیرت گفت: استان تهران متولی برگزاری این جشنواره است در صورت تشخیص استان ومدیرکل محترم در خصوص ادامه داشتن آن، ما نیز حمایت خود را اعلام می کنیم.
وی با اشاره به انتخاب امیرحسین شفیعی به عنوان مسئول و کارگاه دائمی آموزش، پژوهش و تولید تئاتر خیابانی افزود: وی را اداره ارشاد استان تهران معرفی کرده او برای ما هم یکی از کارگردانان مطرح این رشته محسوب می شود و از اداره این مرکز توسط امیرحسین شفیعی خوشحال هستیم./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.