مهمترین شهر “آمریکا” متروک می گردد/ شهر “دیترویت” ناتوان در پرداخت بدهی هایش

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

دستگاه قضایی آمریکا به شهر دیترویت اجازه اعلام ورشکستگی داد. شهر دیترویت ، در آینده ای نه چندان دور شهری فراموش شده و کاملا متروک خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از یورونیوز، شهر دیترویت که پیشتر از مراکز مهم صنایع خودروسازی آمریکا بود، با وقوع بحران، جذبه خود را ازدست داد. جمعیت آن که در سال ۱۹۴۵ به بیش از یک میلیون نفر می رسید، اکنون به ۷۰۰ هزار نفر کاهش یافته و در حال حاضر ۷۸  هزار خانه به حال خود رها شده اند.

یک قاضی فدرال در حکم خود اعلام کرد این شهر قادر به بازپرداخت بدهی هایش نیست، در واقع شهر دیترویت مهمترین شهری است که در تاریخ آمریکا اعلام ورشکستگی می کند.

در قبل شرکتهای خودروسازی “جنرال موتورز”، “کرایسلر” و “فورد” فعالیتهای مهمی در این شهر داشتند، اما امروز ساختمانهای بلند در این شهر متروکه می باشند .

بیکاری و بحران در صنایع خودروسازی دهه های اخیر ، بیشترین تاثیر منفی را بر این شهر گذاشته است. همه شرکتهای خودروسازی آمریکایی کارخانه های خود را از این شهر منتقل کردند و دیگر کارخانه های صنعتی نیز از دیترویت فاصله گرفتند.

 از سال دو هزار و هشت تا دو هزار و یازده، ۴۰۰ هزار نفر در این ناحیه بیکار شدند و شهرداری عوارض سنگین بر شرکتها تعیین کرد و امروز این شهر قادر به پرداخت بدهیهایش نیست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.