مهم‌ترین رقیبان سعید محمدپور در یک نگاه

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنللاین به لندن، گفته می شود که این ۱۱ نفر رقابت سخت و تنگاتنگی با هم خواهند داشت، چرا که همه این وزنه برداران دارای رکوردهای شخصی بالایی هستند و حداقل مجموع ثبت شده برای آنها ۴۰۰ کیلوگرم است.

از جمله این ورزشکاران “ایلیا ایلین” از کشور قزاقستان است که طبق گفته مربیانش در بهترین شرایط آمادگی به سر می برد. ایلین که دارنده مدال طلای المپیک پکن است، در هیچ رقابت بین المللی شکست نخورده است. وی اولین مدال طلای جهانی اش را درسال ۲۰۰۵، زمانی که تنها هفده سال داشت کسب کرد. در سالهای پس از آن نیز از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد و در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۱ در پاریس نیز قهرمان جهان شد. ایلین اخیرا مجموع ۴۱۰ کیلوگرم را در مسابقات ملی قزاقستان به ثبت رساند.

در این وزن همچنین وزنه بردار اوکراین، آرتم ایوانف، نیز دارای افتخارات بین المللی است. بهترین رکورد او مجموع ۴۲۰ کیلوگرم بوده است که در مسابقات ملی کشورش به ثبت رسیده، که این رکورد ۸ کیلوگرم بیشتر از رکورد دنیا است. گفته می شود که ایوانف قصد دارد رکورد مسابقات در حرکت یک ضرب را بزند.

الکساندر ایوانف از کشور روسیه دیگر وزنه بردار نامی این دسته است که قهرمان جهان در سال ۲۰۱۰ شده، البته در نبود ایلین. وی در مسابقات جهانی پاریس مقام چهارم را کسب کرده است که البته ظاهرا به شرایط ایده آل خود بازگشته است چرا که در مسابقات ملی روسیه مجموع  ۴۱۱ کیلو گرم را به ثبت رسانده است.

البته نباید از ورزشکار ارزنده کشورمان نیز غافل شد. محمدپور با مجموع ۴۰۲ کیلوگرم صاحب مدال برنز مسابقات جهانی پاریس است. این وزنه بردار ۱۹ ساله کشورمان همچنین در سال ۲۰۱۰ قهرمان مسابقات جهانی جوانان شد.  

۴۳ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.