مه پاشی راه مقابله با آلودگی هوا نیست

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: برای کاهش آلودگی هوای پایتخت باید منابع تولید آلودگی را کنترل کرد و روش هایی مانند مه پاشی یا آبپاشی راه مقابله با آلودگی هوا نیست.

مهر: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: برای کاهش آلودگی هوای پایتخت باید منابع تولید آلودگی را کنترل کرد و روش هایی مانند مه پاشی یا آبپاشی راه مقابله با آلودگی هوا نیست.

 یوسف رشیدی با اشاره به پیشنهاد روش مه پاشی برای کاهش آلودگی هوا ناشی از ذرات معلق کم تر از ۲٫۵ میکرون گفت: این نوع روش ها غیر کارشناسی است و باید آلودگی های هوا را از منبع کنترل کرد اگر این آلودگی ها به دلیل  سوخت وخودروی  بی کیفیت است با ارتقا کیفیت خودرو ها و سوخت از آلودگی هوابکاهیم و اگر آلودگی هوا به دلیل ریز گردها است به دنبال راهکارهای بین المللی برای حل آن باشیم .
 
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران همچنین از آغاز تحقیقات در خصوص سهم یابی ذرات به تفکیک سایز و منابع تولید در آلودگی هوای پایتخت خبر داد .
 
معاون عمرانی استانداری روز گذشته با اعلام خبر حذف آلودگی فسیلی از هوای پایتخت اعلام کرده بود: بیشترین دلیل آلودگی هوای پایتخت ذرات کمتر از ۲٫۵ میکرون است که با روش مه پاشی می توان این ذرات را کاهش داد .


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.