موارد مشکوک به کرونا در کوهنوردان صعود کننده به دماوند!

ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان در قله دماوند از شناسایی موارد مشکوک به کرونا، در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، حضور تعداد زیادی از کوهنوردان در آخر هفته ها باتوجه به شیوع مجدد کرونا نگرانی هایی را ایجاد کرده است. همانطور که در گزارش های قبلی دیده می شد تجمعات کوهنوردان در دماوند به قدری زیاد بود که بعضی از کوهنوردان آن را مانند اورست تشبیه می کردند. همچنین طبق عکس ها و فیلم های منتشر شده خواهیم فهمید که هیچ پروتکل بهداشتی و فاصله اجتماعی رعایت نشده است. 

در جدید ترین  گزارش ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان قله دماوند موارد مشکوک کوهنوردان به کرونا به چشم می خورد. این ستاد در روز پنج شنبه ۳۰ مرداد ماه با ۳ مورد تب بالای ۳۸.۵ درجه با علائم سرفه و سردرد که مشکوک به کرونا بودند  مواجه می شود. این ستاد به سرعت به این افراد ماسک و دستکش و لباس ایزوله می دهد و آنان را تحت مراقبت جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی به سمت بارگاه دوم می فرستد. 

این مورد بسیار نگران کننده نشان می دهد که چرا این همه اصرار وجود دارد تا پروتکل ها بهداشتی و فاصله های اجتماعی رعایت شود. حتی با اینکه فضای کوه آزاد است اما بازهم امکان ابتلا وجود دارد. همچنین طی چند هفته گذشته به قدری تعداد افراد در کوه زیاد بوده که می تواند خطراتی را برای جامعه و خود این افراد ایجاد شود. 

این ستاد در گزارشی دیگر ۳ مورد تب و لرز کوهنوردان را اطلاع می دهد. همچنین می گوید که  رعایت فاصله گذاری اجتماعی در بیش از ۹۰ درصد از کوهنوردان رعایت نشد!
 

انتهای پیام 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.