موازی کاری به شرکت‌های دانش بینان لطمه وارد کرد

فروردین ۱۴۰۳

موازی کاری به طور خاص به شرکت‌های دانش بنیان در طول این دولت لطمه وارد کرده و امیدواریم با تاکید بر قانون در دولت بعدی این مشکل حل شود.

محمد مهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی ممتاز نیوز، گفت: در خصوص نقاط ضعف معاونت پژوهشی وزارت علوم در طول این دولت باید بگویم که چون فرهنگ کار نقطه کلیدی در سرعت بیشتر در کار است ما در دانشگاه‌ها برای اینکه عمدتا فرهنگ آموزشی حاکم بوده و در بحث‌های تجاری‌ سازی دچار ضعف بوده‌ایم و انتظار ما این بود که میزان پیشرفت ما در این امر بیشتر از این باشد که متاسفانه نتوانستیم موفق عمل کنیم.

وی افزود: امیدواریم در دولت آینده با تکیه بر این فرهنگ نسبی که ایجاد شده است حرکت‌هایی که برای بحث‌های کاربردی کردن پژوهش‌ها، پیوند دانش با عمل و تبدیل علم به ثروت ایجا می‌شود استفاده شود.

وی در ادامه به بحث موازی کاری اشاره کرد و گفت: نکته مهم بعدی بحث موازی کاری بوده و به طور خاص به حوزه شرکت‌های دانش بنیان و قانون حمایت سازی از شرکت‌های دانش بنیان لطمه وارد کرد و البته نباید این مشکلات وجود داشته باشد چنانچه ما نتوانستیم راه چاره‌ای جدی برای حل این مشکل پیدا کنیم.

مهدی نژاد نوری در پایان توصیه‌ای برای معاون پژوهشی آینده موزات علوم داشت و گفت: البته تمامی مطالب به صورت کتبی و دقیق نوشته شده اما مهمترین مسئله امروز در جهان برای حفظ شتاب علمی در دانشگاهها فعالیت موثر و مستمر است چنانچه برای ارتقاء سطح علمی و حاکم کردن فضای کار  برای رفع نیازهای جامعه باید مراقب باشیم تا پژوهش در دانشگاه‌ها بیش از پیش رونق یابد تا شاهد جریان تبدیل علم به ثروت و دانشگاه‌های کارآفرین و تمدن ساز باشد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.