موافقت لبنان با احداث دیوار امنیتی در مناطق مرزی با فلسطین اشغالی

به گزارش ایرنا از بیروت، روزنامه لبنانی ‘النهار’ در شماره روز جمعه خود درباره احداث دیوار حایل در روستای مرزی ‘کفر کلا’ با فلسطین اشغالی نوشت لبنان و حزب الله در خصوص طرح احداث دیوار امنیتی در داخل فلسطین اشغالی مخالفتی نکردند.

عملیات احداث این دیوار به طول یک کیلومتر و ارتفاع ۵ متر، در امتداد روستای مرزی ‘کفرکلا’ و شهرک صهیونیستی ‘ماتولا’ بزودی آغاز می شود.

این دیوار با هدف جلوگیری از بروز درگیری میان ساکنان مناطق مرزی ویا هرگونه حادثه امنیتی احداث می شود.

این روزنامه به نقل از یک مسئول بین المللی نوشت: اسراییلی ها از تجمع مردم جنوب لبنان در منطقه ‘بوابه فاطمه’ یا ‘کفر کلا’ و برافراشتن پرچم هایی به نشان آزادی این مناطق، به شدت درهراسند.

همچنین به نقل از یکی از منابع دولتی لبنان آمده است: احداث این دیوار به این معناست که مسئولان نظامی اسراییل براستی در خصوص سرنوشت سربازان و شهروندان خود در جریان برپایی تظاهرات های صلح جویانه لبنانی ها که بیش از چند بار در مناطق مرزی میان لبنان واراضی اشغالی برگزار شده است، نگران هستند.

احداث این دیوار میزان ترس و نگرانی مسئولان نظامی صهیونیست را در خصوص آغاز هرگونه درگیری نشان می دهد.

النهار نوشت تا وقتی که قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت اجرا نشده است و اسراییل همچنان به ادامه اشغال ‘مزارع شبعا’، تپه های ‘کفر شوبا’ وبخش شمالی روستای ‘غجر ‘ادامه می دهد، لبنان نمی تواند از نیت و اهداف رژیم صهیونیستی نسبت به این کشور غافل باشد.

این روزنامه با اشاره به تجاوز رژیم صهیونیستی به منطقه اقتصادی لبنان در آبهای این کشور ادامه داد: رژیم صهیونیستی همچنان ۸۷۰ کیلومتر مربع از مناطق اقتصادی لبنان را در نزدیکی سواحل این کشور اشغال کرده است و نظامیان آن نیز همچنان به حریم هوایی، زمینی ودریایی این کشور تجاوز می کنند و وقت آن رسیده است که سازمان ملل، اسراییل را نسبت به اجرای قطعنامه های مربوط به لبنان تحت فشار قرار دهد.

خاورم*۲۰۲۳**۱۳۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۹۰۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.