موافقت مردمی با آزادسازی قیمت خودرو

 موافقت مردمی با آزادسازی قیمت خودرو

موافقت مردمی با آزادسازی قیمت خودرو

ممتازنیوز: نوسانات و التهابات اخیر در بازار خودرو آنقدر اوضاع را در این حوزه متشنج کرده است که دیگر وزارت صنعت و سازمان حمایت هم کنترلی در دلالی های مقابل درب خودروسازی ها و لابی گری ها در بالا و پایین کردن قیمتها ندارد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از بازار خبر، اکنون دیگر به نظر می رسد راهی جز آزادسازی قیمت خوردو و خروج به کل دولت از روند قیمت گذاری نمانده است.
رویه ای که به نظر می رسد برنامه های مدون و قابل ملاحظه ای برای آن در نظر گرفته شده است.
در این میان بسیاری از قطعه سازان و خودرو سازان با آزادسازی موافقند و این امر را در شرایطی مطرح می کنند که نتایج آن به کاهش قیمت خودرو در کشور و همچنین حضور بازاری رقابتی ختم شود.
آزادسازی قیمت خودرو در شرایطی تنها راه برای مقابله با بازار مریض امروز خودرو در کشور است که روند قیمت گذاری ها توسط کمیته قیمت گذاری به نوعی بی سر و صدا و دور از چشم همه انجام می گیرد و تنها زمانی همه از سازوکار افزایش قیمت آگاه می شوند که دیگر دیر شده و نمایندگی ها شرایط و قیمت های جدید خود را پشت شیشه چسبانده اند.
نظرسنجی های گوناگون انجام شده درحوزه خودرو نیز گواه این موضوع است که اکثر مخاطبان و شرکت کنندگان در نظرسنجی ها مواف آزادسازی قیمت خودرو اند؛ موضوعی که یکبار دیگر در برنامه شب گذشته پایش نیز به اثبات رسید و نزدیک به ۸۰ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی رای به عدم موفقیت دولت در قیمت گذاری و حمایت از مصرف کنندگان داده بودند که این امر در معنا همان تجربه بد دولتی سازی یک تجارت را تداعی می کند.
حال انتظار می رود با آزادسازی با سازو کار علمی و منطقی در همه ی ابعاد، روند قیمت گذاری در حوزه خودرو به حالتی منطقی سوق یابد و همچنین تولیدات خودروسازان به حالت گذشته برگردد.
در کنار این مواضع بازنگری در تعرفه ها و حقوق ورودی خودرو نیز می تواند تاثیر رقابت در بازار را بیش از پیش کند و تولیدات با کیفیت تری را به خیابان ها برساند.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.